[ajanlo=160][igazitas=left/]Kétszázmillió eurós fejlesztésbe fog az idén a Benetton olasz ruházati lánc, hogy megerősítse helyét a világ élvonalában - jelentette be Luciano Benetton elnök. A cél, hogy jelenlegi üzleteik és kínálatuk felfrissítésével, átalakításával és újabb egységek megnyitásával megőrizzék versenyképességüket. Az elnök szerint a Benettonnak most elsősorban a kínai és az indiai jelenlétét kell erősítenie - számol be a Világgazdaság.
Más stratégiát folytat a Hennes & Mauritz, Európa legnagyobb ruhakereskedő lánca, amely az elmúlt időszakban több neves tervezőt nyert meg magának. Mint arról a Menedzsment Fórum is beszámolt, Stella McCartney és Elio Fiorucci is készít kollekciót a H&M-nek. Tavaly pedig Karl Lagerfeld kreációk tűntek fel a lánc üzleteiben.
Az agresszív terjeszkedést tűzte zászlajára a 2004-ben a magyar piacra is belépő Zara. A vállalat a közelmúltban váltott vezetőt, és az új igazgató a Gauloises cigarettát gyártó Castellanótól érkezett Pablo Isla öt éven belül meg kívánja duplázni a Zara forgalmát és üzleteinek számát. Ennek érdekében még idén 350 új üzletet nyitnak, ám ennek során a magyar piac nem kap prioritást.
Szintén a forgalom fellendítését várják az elmúlt időszakban a nemzetközi piacokon gyengélkedő Marks&Spencer új elnökétől Lord Burnstől. A korábbi alelnök szerint a jelentékeny forgalomveszteséget az árak mérséklése révén meg tudja állítani a Magyarországon nyolc üzletet üzemeltető vállalat - áll a Világgazdaság írásában.
Kapcsolódó anyagok
Budapest mellett vidéken is terjeszkedik a Marks and Spencer
Újabb brit áruházlánc jöhet Magyarországra
A nők éltetik a Hugo Bosst
Koncentrálják a divatmárkákat Budapesten
Magyarország nem érdekli a nagy ruházati láncokat
Európa vezető ruhakereskedő cégei új piacok meghódítására készülnek. A Benetton a Távol-Keleten, a Hennes & Mauritz és az Inditex pedig főként Európában növeli boltjainak számát. Magyarország nem számít kiemelt célterületeik közé.