A kormányzat 2004-től számíthat már az Európai Unió strukturális és kohéziós alapjainak segítségére is. Ezek a források még így sem elégségesek az ezt követő beruházások megindításához, így fontos lehet a magántőke bevonása, elsősorban az operatív lízing technikáján keresztül: ebben a konstrukcióban a megépült új autópálya, autóút nem kerül automatikusan állami tulajdonba, ehelyett az állam lízingeli az utat a beruházótól, és azon maga jelölheti ki az üzemeltető társaságot, meghatározhatja az útdíjakat. Előnye ennek a technikának, hogy az EU statisztikai rendszere szerint az operatív lízinget a pénzügyi lízinggel szemben nem kell számba venni a költségvetésben, így a beruházás nem rontja az államháztartás rosszul álló mérlegét. (folytatjuk)
Forrás: Tranzit
Magyarország potenciális logisztikai központ - 2. rész
Hazánk Európa geometriai középpontjában fekszik, ám az ezzel járó előnyök kihasználásáról évek óta folyik a szakmai vita.