Európában az egy évvel korábbihoz képest 0,9 százalékkal, 1.079,84 ezerre csökkentek a januári regisztrációk.
Magyarországon az idén az első hónapban a Ford értékesítette a legtöbb autót, összesen 475 darabot. Ezzel az amerikai gyártó 13,56 százalékos piaci részesedést ért el, és éves összehasonlításban 51,76 százalékkal növelte januári eladásait. A második legtöbb autót, 395-öt az Opel, míg a harmadik legtöbbet a Skoda értékesítette 373 autóval. A két gyártó piaci részesedése sorrendeben 11,28 és 10,65 százalék volt januárban. Eladásait tekintve a legnagyobb visszaesést a Honda (-10,10 százalék), a Toyota (-8,33 százalék) és a Peugeot (-8,33 százalék) könyvelte el januárban, 2010 első hónapjához képest.
A legnépszerűbb típus Magyarországon a Ford Focus volt 308 eladott autóval. A Focust a Skoda Octavia (275 autó) és az Opel Astra (218 autó) követi a rangsorban.
Európa-szerte - lassabb ütemben ugyan, mint korábban, de - csökkentek az újautó-eladások januárban. A legnagyobb visszaesés Görögországban (-63,4 százalék), Spanyolországban (-23,5 százalék) és Olaszországban (-20,7 százalék) volt. Jelentős mértékben nőttek ugyanakkor az eladások Lettországban (+172,5 százalék), Izlandon (+123,9 százalék) és Litvániában (+92,7 százalék). A két legnagyobb piacon, Németországban és Franciaországban egyaránt nőttek az új autóregisztrációk (16,5, illetve 8,2 százalékkal).
Európában a legnépszerűbb autómárka - az egy évvel korábbi adatokhoz hasonlóan - a Volkswagen volt januárban. A német autógyártó 127.885 autót adott el, 5,0 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A Renault tartotta második helyét 88.406 eladott autóval, igaz a francia gyártó által eladott autók a száma 9,0 százalékkal csökkent. A Ford 2011 januárjában is a harmadik helyen végzett, ugyanakkor 8,4 százalékkal kevesebb autót adott el, mint egy évvel korábban.
Az európai vásárlók legkedveltebb típusa a Volkswagen Golf (38.860 autó), a Volkswagen Polo (28.882 autó) és a Ford Fiesta (27.012 autó) volt januárban.
Gareth Hession, a JATO kutatásért felelős alelnöke a társaság közleményében úgy fogalmazott: "A 2011-es évkezdésre nagyban rányomta a bélyegét az Európában általánosan tapasztalható, elhúzódó gazdasági bizonytalanság, ennek ellenére a francia piac újautó- eladási adatai 2002 óta most januárban voltak a legmagasabbak. Az Európa autóipari nagyhatalmának számító Németországban pedig az értékesítési adatok januárra már elérték a roncs-korszak előtti szintet."
MTI