Az internetes értékesítés részaránya a teljes személyi számítógép forgalomban - asztali gépek, notebookok és tabletek - a 2012-es 20 százalékról 25 százalékra növekedett 2013-ban.
Miközben az asztali számítógépek eladása 25 százalékkal csökkent, nagyjából ugyanennyivel nőtt a notebook készülékeké, a táblagépeké pedig 110 százalékkal emelkedett.
A notebook készülékek értékesítése tavaly az előző évihez képest 10 milliárd forinttal, 53 milliárd forintra emelkedett.
"Az idei első kéthavi adatokat látva, valamint a nemzetközi trendeket is figyelembe véve, ez a szám 2014-ben megközelítheti a 60 milliárd forintot. Ugyanis január-februárban már több mint 50 ezer notebook fogyott, amely annak ellenére csaknem 8 százalékos növekedés a tavalyi év hasonló időszakához képest, hogy az év első két hónapja mindig viszonylag rosszul teljesít" - mondta Farkas András, a Notebook.hu ügyvezető igazgatója.
A notebook készülékek átlagára azonban gyakorlatilag stagnál: a január-februári időszakban nagyjából 148-149 ezer forint körül alakult, ahogy egy évvel korábban is - mutatott rá.
Táblagépből 2012-ben mintegy 170 ezer, 2013-ban pedig 400 ezer darabot értékesítettek az országban. A legfrissebb adatok szerint az idei év első két hónapjában 42 százalékkal több táblagép kelt el, mint egy évvel korábban.
"A tabletek esetében megjósolni is nehéz, hogy mekkora növekedés várható. Az első két hónap adataiból, valamint a trendből kiindulva éves szinten nagyjából 50 százalék körüli bővülés tűnik reálisnak" - tette hozzá Farkas András.
MTI