Emlékeztettek, hogy utasok, a járművezetők sérelmére elkövetett erőszakos cselekmények, a lopások, járműrongálások, graffitik drasztikus növekedésének visszaszorítása érdekében, a külföldi tapasztalatokat is figyelembe véve született döntés korábban a járművek bekamerázásáról, de a személyiségi jogi szabályozás ezt akkor megakadályozta.
Most egy 2012-ben elfogadott törvény teszi lehetővé a kamerás térfigyelést a közösségi közlekedés járművein, így a BKK új járművek beszerzésekor követelményként írja majd elő a fedélzeti kamerarendszer meglétét. A májustól forgalomba álló új Mercedes Citaro buszokon, valamint a 2014-től érkező új trolikon és villamosokon is lesz már kamera, a 2-es metrón forgalomban lévő Alstomokon pedig már működik a rendszer.
A BKK a szükséges források rendelkezésre állása esetén a beépítést folyamatosan végzi majd, a Combino villamosokon májustól kezdik meg a telepítést. Emellett a központ a TW6000/6100-as (hannoveri) és Tátra villamosokon, a használtan beszerzett és felújított autóbuszokon, továbbá a MAN, a Solaris és a felújított Ikarus 412T trolikon tervezi a kamerák felszerelését. A pontos költség egyelőre nem ismert, a 40 Combino esetében a BKK 100 millió forint feletti összeggel számol.
MTI