Az Initiative Media médiaügynökség felmérése szerint 2003-ban az USA-ban költötték a legtöbb pénzt reklámokra, a második helyre - az évek során először - Kína jött fel, Németországnak pedig meg kellett elégednie a képzeletbeli dobogó harmadik fokával. Szakemberek szerint az idei évben mindhárom ország reklámpiaca növekedésre számíthat.
A német reklámipar központi szövetségének (ZAW) kimutatása szerint Németországban tavaly 2,6 százalékkal 28,9 milliárd euróra csökkent a reklámpiac, a veszteség azonban mégis csupán fele akkora volt, mint tavalyelőtt.
A legnagyobb vesztes a média volt, amelynél 860 millió euróval 19,28 milliárd euróra zsugorodott a reklámbevétel. Ezen belül a napilapok jártak a legrosszabbul, azoknál tavalyelőtthöz képest 9,8 százalékkal kevesebb reklámpénz folyt be. A televíziós társaságok reklámbevételei 3,7 százalékkal 3,8 milliárd euróra estek vissza.
Hans Henning Wiegmann, a ZAW elnöke idén már a pozitív változás jeleit tapasztalta, ám szerinte a szektor még messze áll a nagyfokú fellendüléstől.
(Menedzsment Fórum)
Már Kína a világ második legnagyobb reklámpiaca
A világ legnagyobb reklámpiaca továbbra is az USA-ban található, a második helyről viszont Kína leszorította Németországot. Szakértők szerint ennek ellenére idén a német piacon is véget érhet a három éve tartó recesszió.