2p

A világ legnagyobb reklámpiaca továbbra is az USA-ban található, a második helyről viszont Kína leszorította Németországot. Szakértők szerint ennek ellenére idén a német piacon is véget érhet a három éve tartó recesszió.

Az Initiative Media médiaügynökség felmérése szerint 2003-ban az USA-ban költötték a legtöbb pénzt reklámokra, a második helyre - az évek során először - Kína jött fel, Németországnak pedig meg kellett elégednie a képzeletbeli dobogó harmadik fokával. Szakemberek szerint az idei évben mindhárom ország reklámpiaca növekedésre számíthat.

A német reklámipar központi szövetségének (ZAW) kimutatása szerint Németországban tavaly 2,6 százalékkal 28,9 milliárd euróra csökkent a reklámpiac, a veszteség azonban mégis csupán fele akkora volt, mint tavalyelőtt.
A legnagyobb vesztes a média volt, amelynél 860 millió euróval 19,28 milliárd euróra zsugorodott a reklámbevétel. Ezen belül a napilapok jártak a legrosszabbul, azoknál tavalyelőtthöz képest 9,8 százalékkal kevesebb reklámpénz folyt be. A televíziós társaságok reklámbevételei 3,7 százalékkal 3,8 milliárd euróra estek vissza.

Hans Henning Wiegmann, a ZAW elnöke idén már a pozitív változás jeleit tapasztalta, ám szerinte a szektor még messze áll a nagyfokú fellendüléstől.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!