A német mérnökkamara (VDI) becslése szerint a Kínában termelő tevékenységet folytató 1600 német vállalat közül minden ötödikre vonatkozhat ez a megállapítás, mindamellett pontos számok nem ismeretesek.
A Tagesspiegel am Sonntag című lapban a PriceWaterhouse-Coopers (PWC) szakértője arra mutatott rá, hogy a termelés költségeinek emelkedése miatt sok német vállalat olcsóbb országokba helyezi át a termelést, például Bangladesbe, Indiába, vagy Kazahsztánba, vagy vissza Németországba. De maguk a kínai cégek is kezdik kihelyezni az egyszerűbb termékek gyártását külföldre: aki például csak egyszerű pólókat gyárt, az inkább Vietnamba, vagy valamelyik afrikai országba települ.
Ugyanakkor a Deloitte tanácsadó cég szakértője rámutatott, hogy elsősorban azok a német cégek hagyják el Kínát, amelyek pusztán a költségeket vették figyelembe, amikor letelepedtek az ázsiai országban. Ez elsősorban a fogyasztási, illetve a ruházati cikkeket előállító vállalatokra vonatkozik.
Az értékesebb cikkeket gyártó cégeknek is érdemes elgondolkodni azon, hogy hosszú távon maradjanak-e Kínában, hiszen ha a minőség nem megfelelő, akkor az árt a vállalat hírnevének. A Deloitte sok esetben azt tanácsolja ügyfeleinek, hogy térjenek vissza Németországba.