A magyar bankszektorban is megjelent a munkaerőhiány: különösen igaz ez az informatikai, illetve a speciális tudást igénylő tanácsadói, értékesítési területeken, írja a Világgazdaság.
képünk illusztráció (forrás: Erste Bank)
A lap pénzügyi szolgáltatókat kérdezett meg a témában. Bek-Balla László, az Erste Bank HR-igazgatója szerint az IT-fejlesztők és az adatmenedzsment területén dolgozók mellett a call center munkatársainál is szűkül az utánpótlásbázis, és élesedik a verseny a jó szakemberekért. Bek-Balla azt mondja, ezeken a területeken már nincsenek is regionális fizetési különbségek.
A K&H-nál egyes IT-szakértői pozíciók esetében, speciális tudást igénylő (elsősorban hitelezési vagy privát banki terület) ügyfélkiszolgálási pozícióknál és kontrollingterületen találnak nehezebben embert.
A CIB Banknál úgy látják, kifejezetten az IT, a banki digitalizációhoz köthető szakterületek, a fiókhálózatban dolgozó értékesítési munkakörök, valamint a pénzügyi elemzői és kockázatkezelői pozíciók állítják egyre nehezebb feladatok elé a toborzókat.
A Vg azt írja, a válság előtt kb. 44 ezren dolgoztak a szektorban, de ezt követően hosszú évekig lassan, de stabilan apadt a létszám. A múlt évre – nagyjából 38 ezernél – megállt a létszám csökkenése.
mfor.hu