A piackutatók elemzéséből kiderült, hogy a felnőttek vásárlási döntéseit gyermekeknek készült áruk esetében a kicsik jelentősen befolyásolják.
Emellett a gyerekek márkafüggősége továbbra is töretlen: harmaduk például ragaszkodik az általa kiválasztott fogkrémhez.
A 6 és 13 év közöttiek a legtöbb pénzt édességekre és képregényekre adják ki, mobiljukra pedig havonta 10-11 eurót költenek. A megkérdezettek mintegy fele már rendelkezik mobiltelefonnal, ezek havi számláját sokuk éppen zsebpénzéből fizeti, számol be a Süddeutsche Zeitung.
Utóbbiban nics hiány: a gyerekek havonta 20 eurót kapnak, a fiatalabbak 13, az idősebbek pedig 27 eurót. Születésnapra átlagban 60, karácsonyra 71 euró jár, a takarékosak pedig évente 600 eurót is képesek megspórolni.
A fentiek alapján érthető, hogy a vállalatok általában a gyerekek érzelmeit, semmint a szülők értelmét célozzák meg egy-egy termék reklámkampánya során. A célcsoport milliós nagyságrendű: Németországban például 6 millió, 6-13 éves gyerek él.
(Menedzsment Fórum)
Már a gyerekek is márkafüggően választanak terméket
A 6 és 13 év közötti gyerekek nagy mértékben befolyásolják szüleik vásárlásait, sokuk mindenáron ragaszkodik a favorizált márkához. A szülők pedig legkevésbé rajtuk spórolnak, derül ki egy aktuális német marketing-tanulmányból.