2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 6 és 13 év közötti gyerekek nagy mértékben befolyásolják szüleik vásárlásait, sokuk mindenáron ragaszkodik a favorizált márkához. A szülők pedig legkevésbé rajtuk spórolnak, derül ki egy aktuális német marketing-tanulmányból.

A piackutatók elemzéséből kiderült, hogy a felnőttek vásárlási döntéseit gyermekeknek készült áruk esetében a kicsik jelentősen befolyásolják.
Emellett a gyerekek márkafüggősége továbbra is töretlen: harmaduk például ragaszkodik az általa kiválasztott fogkrémhez.

A 6 és 13 év közöttiek a legtöbb pénzt édességekre és képregényekre adják ki, mobiljukra pedig havonta 10-11 eurót költenek. A megkérdezettek mintegy fele már rendelkezik mobiltelefonnal, ezek havi számláját sokuk éppen zsebpénzéből fizeti, számol be a Süddeutsche Zeitung.

Utóbbiban nics hiány: a gyerekek havonta 20 eurót kapnak, a fiatalabbak 13, az idősebbek pedig 27 eurót. Születésnapra átlagban 60, karácsonyra 71 euró jár, a takarékosak pedig évente 600 eurót is képesek megspórolni.

A fentiek alapján érthető, hogy a vállalatok általában a gyerekek érzelmeit, semmint a szülők értelmét célozzák meg egy-egy termék reklámkampánya során. A célcsoport milliós nagyságrendű: Németországban például 6 millió, 6-13 éves gyerek él.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!