A negyven évnél idősebb marketingeseket nem érdemes alkalmazni sok cég szerint, mivel erre az életkorra teljesen kiégetté válnak. Nagy-Britanniában elterjedt, hogy frissen végzett matematikus 'csodagyerekeket' alkalmaznak rendkívül magas fizetésért, és bevetik őket a legkeményebb terepen.
A frissdiplomások sok esetben már karrierjük első három-négy évében elhasználódnak. Mivel a karrier eleje igen megeröltető ezen a területen, idősebb, akár harmincas szakembereket sem szívesen alkalmaznak a munkáltatók. Az életkor miatti hátrányos megkülönböztetés az egyik jellegzetessége a marketing szektornak. A személyzeti tanácsadók szerint az ideális jelölt egy menedzseri állásra huszas évei második felében jár, de semmiképpen sem idősebb harmincöt évesnél.
A marketing területén frissen elhelyezkedők közt az idősebbeket nemcsak a munkáltatók veszik fel kevésbé szívesen, de jellemzően meg kell küzdeniük a generációs szakadékkal, ami köztük és a huszas éveikben járó brand menedzserek és project menedzserek közt húzódik. A tanácsadók szerint azonban a negyven évesnél idősebb, tapasztalt menedzserek elhanyagolása miatt a szakértelmük adta előnyt sem tudják a cégek kihasználni.
Már a harmincas menedzsereket is idősnek tartják
A marketing menedzserek jelentős része olyan sok energiát fektet be munkájába karrierje elején, hogy negyvenes éveikre minden tartalékukat felélik, derül ki a Marketing Professionals UK vizsgálatából.