A pénzügyi tárca elvi megállapodásra jutott a United Automobile Workers autóipari szakszervezettel arról, hogy utóbbi tagjainak nyugdíjai és az egykori dolgozók egészségügyi juttatásai nem kerülnek veszélybe a csődeljárással - írta az újság az intézkedésről közvetlen tudomással bíró forrásokra hivatkozva.
Az még nyitott kérdés, hogy mi lesz a Chrysler hitelezőivel, akiknek 6,9 milliárd dolláros követelésük van. A kormány legutóbbi ajánlata az volt, hogy a hitelezők minden dollár után 22 centet, összesen 1,5 milliárd dollárt kapnának, és 5 százaléknyi részesedéshez jutnának az újjászervezett vállalatban. A hitelezők képviselői korábban 65 centet (4,5 milliárd dollárt) és 40 százalékos tulajdonhányadot kértek. A feltételezések szerint a kormány fedezni fogja a Chrysler működési költségeit a csődvédelmi eljárás alatt.
A tervek szerint az olasz Fiat és a detroiti vállalat fúziója végbemegy a csődeljárás során. A Fiat eredetileg 35 százalékos részesedéshez jutott volna az amerikai gyárban, de ezt később 20 százalékra mérsékelték. Washington jelezte, hogy 6 milliárd dollárig terjedő segítséget nyújt, ha a két cég összeolvad.
A csődvédelmi eljárás után az új céget a Fiaton kívül az amerikai autóipari szakszervezet, a pénzügyminisztérium és a hitelezők tulajdonolnák.
A The New York Times szerint valószínűleg egy másik csőd közeli állapotban levő detroiti autógyárra, a General Motorsra is csődeljárás vár, a pénzügyminisztérium ezen is dolgozik.
A Chryslernek eredetileg április 30-i határidőt szabott az Obama-kormány az átszervezésre, a GM pedig június 1-jéig kapott haladékot.
MTI/Menedzsment Fórum