3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az európai Airbus és az amerikai Boeing egymásra licitálva jelentették be orosz vállalatokkal kötött megállapodásaikat a Moszkva közelében rendezett MAKS légibemutatón.

[ajanlo=474][igazitas=left/]A két repülőgépgyárnak nincs egyszerű dolga, ha gépeket akar értékesíteni Oroszországban, hiszen a repülőgépeket a belföldi gyártók védelmében akár 40 százalékos importvám is terhelheti. Mindketten helyzetben akarnak lenni arra az esetre, ha a vámok csökkennek.

Az Airbus szerdán jelentette be az IRKUT Corporation orosz repülőgépgyártó szövetséggel kötött egyezményét, melynek keretében az oroszok részt vesznek az Airbus A350-es fejlesztésében. Egyúttal az Airbus 10 százalékos részesedést is szerez az IRKUT-ban. Ez a program évi 3 milliárd dollár bevételt hoz az orosz iparnak, mondták az Airbusnál.

A Boeing azonnal igyekezett relativizálni az üzlet jelentőségét, mondván, hogy az A350-es még tervezési szakaszban van, és még el sem fogadta az Airbus igazgatótanácsa. Ezzel szemben a saját 787-es teherszállító gépéhez a részegységek egyharmadát már most is a Boeing moszkvai központja szállítja.

Több százmillió dollár értékben vásárolunk részegységeket Oroszországban - mondta a vállalat oroszországi képviselője. A cég részt vesz a Szuhoj által tervezett RRJ (Russian Regional Jet) fejlesztésében is, amelynek a gyártását a tervek szerint 2008-ban kezdik meg. A társaság 13 éve képviselteti magát Oroszországban, és jelenleg ezer mérnököt alkalmaz ott.

A Boeing nem vásárol magas hozzáadott értéket képviselő részegységeket Oroszországban, míg az Airbus vásárlásainak 40 százalékát ilyenek teszik ki - vágott vissza az Airbus képviselője. Az Airbus 120 mérnököt foglalkoztató fejlesztési központot tart fenn Oroszországban, amely évi 80 millió dollár értékben ad megrendeléseket orosz vállalatoknak. A keretet 2007-ig 110 millió dollárra növelik.

A versengés tétje óriási. Az Airbus szerint az orosz légitársaságoknak az elkövetkező húsz évben 620 új utasszállító repülőgépre lesz szükségük. A Boeing szerint Oroszország és a FÁK együttesen 1343 új gépet állít majd forgalomba 2024-ig.

Mint arról az mfor.hu korábban már beszámolt, Kínában is létrehozna egy gyártó-részleget az Airbus. Kisebb alkatrészeket már gyártanak a távol-keleti országban az Airbus repülőgépek számára és az idén - kínai lapértesülések szerint - új fejezet nyílhat ipari együttműködés és technológia-átadás téren is. Az Airbus már 59 rendelést kapott ebben az évben kínai légitársaságoktól. A vállalat elképzelhetőnek tartja, hogy az elkövetkezendő két évtized alatt több mint másfélezer gépet adjon el Kínának.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!