Pár évvel ezelőtt az alkoholpiac jövője megalapozóinak tekintették az alkopop italokat. A mostani felmérés szerint csak a nők tartanak ki az italfajta mellett: a vevők kétharmada a gyengébb nemhez tartozik, mivel a férfiak körében egyre kevésbé divat a cukros ízű, könnyed, lányos márkákat vásárolni. Sok megkérdezett vásárló vélekedik emellett úgy, hogy túlzottan népszerűvé váltak ezek az italok, és egyre erősebb mainstream jellegük miatt már nem olyan 'menő' a fogyasztásuk.
1999 és 2003 közt megduplázódott az alkopop italok fogyasztása Nagy-Britanniában: tavaly már 1,4 milliárd fontot ért ennek a termékcsoportnak a piaca. 2008-ra az elemzők szerint negyedére fog zsugorodni az alkopop piaci szegmense. Nem mentik meg a könnyed alkoholfajták piacát a visszaeséstől a tömény italok újramixelt, könnyített változatai sem, melyeket a gyártók az utóbbi időben sorra jelentetnek meg.
Magyarországon jelentős késéssel, de annál nagyobb sikerrel jelentek meg az előrekevert könnyű alkoholmárkák, az úgynevezett ready to drink (RTD) italok. A Breezerből származó, tavalyi 1,12 milliárd forint bevétellel a Bacardi-Martini Kft. jelenleg a hazai alkopop-piac 70-75 százalékát uralja. A Zwack részesedése a szegmensben 15 százalék körüli, a fennmaradó 10-15 százalékon pedig öt-hat gyártó osztozik.
Mint azonban a Zwack vezérigazgatója, Frank Odzuck a Népszabadságnak elmondta, tudatában vannak annak, hogy divatjelenségről van szó, és az édesített, előre mixelt parti-italok rövid időn belül veszteni fognak újdonságértékükből. Az 'alkopop lufi' tehát hamarosan nálunk is kipukkanhat, és a fogyasztás várhatóan nálunk is visszaesik.
(Menedzsment Fórum)
Már csak a nők tartanak ki az alkopop italok mellett
Kezdenek veszíteni népszerűségükből az alacsony alkoholtartalmú, édesített italok. A Datamonitor felmérése szerint a brit közönség jelentős része túl édesnek, illetve nőiesnek tartja az alkopop termékeket.