2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kezdenek veszíteni népszerűségükből az alacsony alkoholtartalmú, édesített italok. A Datamonitor felmérése szerint a brit közönség jelentős része túl édesnek, illetve nőiesnek tartja az alkopop termékeket.

Pár évvel ezelőtt az alkoholpiac jövője megalapozóinak tekintették az alkopop italokat. A mostani felmérés szerint csak a nők tartanak ki az italfajta mellett: a vevők kétharmada a gyengébb nemhez tartozik, mivel a férfiak körében egyre kevésbé divat a cukros ízű, könnyed, lányos márkákat vásárolni. Sok megkérdezett vásárló vélekedik emellett úgy, hogy túlzottan népszerűvé váltak ezek az italok, és egyre erősebb mainstream jellegük miatt már nem olyan 'menő' a fogyasztásuk.

1999 és 2003 közt megduplázódott az alkopop italok fogyasztása Nagy-Britanniában: tavaly már 1,4 milliárd fontot ért ennek a termékcsoportnak a piaca. 2008-ra az elemzők szerint negyedére fog zsugorodni az alkopop piaci szegmense. Nem mentik meg a könnyed alkoholfajták piacát a visszaeséstől a tömény italok újramixelt, könnyített változatai sem, melyeket a gyártók az utóbbi időben sorra jelentetnek meg.

Magyarországon jelentős késéssel, de annál nagyobb sikerrel jelentek meg az előrekevert könnyű alkoholmárkák, az úgynevezett ready to drink (RTD) italok. A Breezerből származó, tavalyi 1,12 milliárd forint bevétellel a Bacardi-Martini Kft. jelenleg a hazai alkopop-piac 70-75 százalékát uralja. A Zwack részesedése a szegmensben 15 százalék körüli, a fennmaradó 10-15 százalékon pedig öt-hat gyártó osztozik.

Mint azonban a Zwack vezérigazgatója, Frank Odzuck a Népszabadságnak elmondta, tudatában vannak annak, hogy divatjelenségről van szó, és az édesített, előre mixelt parti-italok rövid időn belül veszteni fognak újdonságértékükből. Az 'alkopop lufi' tehát hamarosan nálunk is kipukkanhat, és a fogyasztás várhatóan nálunk is visszaesik.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!