1p

Elkezdte a MÁV-nak szánt Flirt vonatok gyártását a Stadler. A járművek jelenleg Svájcban készülnek, a tervek szerint azonban az összeszerelésben később szerepet kap a MÁV Szolnoki Járműjavító is. A Transelektróra beszállítóként - bár a korábbinál jóval kisebb mértékben - még mindig számítanak - írja a Napi Gazdaság.

Svájcban megkezdődött a Magyarországra szállítandó elővárosi motorvonatok kocsiszekrényeinek, forgóvázainak és villamos berendezéseinek gyártása. Bár az első két vonatot csak 2007. március 26-ig kell forgalomba állítva átadni a vasúttársaságnak, a gyártó szeretne biztosra menni, hiszen egyelőre nincs tapasztalata arról, hogy mennyi időt igényel majd a járművekhez kapcsolódó magyarországi adminisztráció.

Az első két vonat még teljes egészében Svájcban készül, a magyarországi végszerelés várhatóan az ötödik járműtől kezdődik, s onnantól kezdve havi egy-két motorvonat végszerelését végzik majd Magyarországon, s ugyanennyiét Svájcban. Addig azonban fel kell készíteni a szerelőbázist, amely valószínűleg a MÁV Szolnoki Járműjavító Kft. lesz - számol be a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!