2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Vasúton is eljuthatnak az utasok a Ferihegyi repülőtér 1-es termináljára, várhatóan már az idei második félévtől - közölte a MÁV. A vasúttársaság és a kivitelező, a Colas Dunántúl Zrt. vezette konzorcium közötti szerződés szerint még januárban megkezdődik a Ferihegy I. megállóhely új gyalogos felüljárója acélszerkezetének gyártása.

Idén a második félévben akár vasúton is eljuthatunk a Ferihegyi repülőtér 1-es termináljára, ígéri a MÁV, a munkálatok januárban elkezdődnek, először a megállóhely új gyalogos felüljárójának acélszerkezetét gyártják le. Ezt követően februárban kezdődhet meg az új gyalogos felüljáró cölöpalapjainak kivitelezése, ehhez azonban a közműfeltárások alapján a jóváhagyott tervek módosítása szükséges. A tervek szerint az első félévben átépítik a Pestszentlőrinc - Vecsés közötti bal vágányt, majd ezt követően a jobb vágányt is. A vágányátépítési munkák befejezése után helyezhető üzembe a Ferihegy 1. megállóhely az új gyalogos felüljáróval együtt.

Szollár Domokos, a repülőteret üzemeltető Budapest Airport szóvivője elmondta, hogy az új megállóhely kiépítéséhez a BA által vállalt munkákat a repülőtér üzemeltetője már elvégezte. Az 1-es terminál előtti parkolót a BA felújította, a férőhelyek számát duplájára, 570-re növelte és kiépítette a vasúti megállóhoz vezető közlekedő járdát is - fűzte hozzá.

A MÁV ismertetése szerint a Ferihegy 1-es megállóhely üzembehelyezését követően kerül sor a Kőbánya-Kispest-Pestszentlőrinc vonalszakasz és Pestszentlőrinc állomás átépítésére, majd Pestszentlőrinc állomás üzembehelyezésére, amelynek kezdőponti végén egy, a kínai piac által részfinanszírozott új gyalogos felüljárót is átadnak.

A Budapest-Vecsés-Szolnok-Békéscsaba-Lőkösháza vonal felújítása keretében az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap forrásaiból, 21,3 millió euró költséggel épül át a Ferencváros-Vecsés vonalszakasz. A költségek 80 százalékát a Kohéziós Alap, 20 százalékát pedig a költségvetés biztosítja, a kifizetés a minisztériumon, illetve a Kincstári Vagyonigazgatóságon keresztül történik.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!