2005-ig lezárul a konszern átalakítása: a szanálást a nagykereskedelemre és az élelmiszerdiszkont kereskedelemre összpontosítva, a Netto márka alatt szervezetileg befejezik. A Spar a kilencvenes évek terjeszkedési időszaka idején több mint 4 ezer új árusítóhelyet vásárolt fel és tíz értékesítési vonalat indított be, azonban ebben a formában nem volt képes a túlélésre. Az idei év végére már csak három értékesítési csatornát tartanak meg: a nagykereskedelmet, amely mintegy 2500 önálló Spar-kereskedésnek szállít, a Netto Süd diszkontmárkát ezer üzlettel és a tisztán diszkont Netto Nord hálózatot, 250 üzlettel.
A múlt hónapban olyan hírek láttak napvilágot, hogy az amerikai Wal-Mart, a világ vezető kiskereskedelmi vállalkozása a Spar megszerzéséről tárgyal az utóbbi fő részvényesével, a francia ITM Enterprise-zel, amely az Intermarché nevű lánc tulajdonosa is. Az értesülést a francia sajtó közölte, miközben a német sajtóban olyan hírek jelentek meg, hogy az ITM a Spar-t a német Edeka nevű kereskedelmi vállalkozásnak adná el.
A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft., a tavaly év végén felvásárolt 22 Kaiser's üzlettel együtt az idén 200 milliárd forintos forgalmat tervez, amivel 8-9 százalékra növeli részesedét az élelmiszer-kiskereskedelmi piacon. A Spar ugyanakkor az eladó Tengelmann-csoport másik magyarországi érdekeltségének, a Plus Élelmiszer Diszkont Kft.-nek 9 üzletet adott át. Az eladás évi 5-6 milliárd forinttal csökkenti a Spar Magyarország forgalmát. A kettős ügylettől így összességében 34-35 milliárdos forgalomnövekedést vár a Spar. A Spar Magyarország 136 egységet üzemeltet Magyarországon. Az egységek száma a Kaiser's átvétellel 158-ra nőtt. (MTI)
Már majdnem nyereséges a Spar-csoport
A hamburgi élelmiszer-kiskereskedelmi Spar-csoport jó úton halad a nyereség felé, bár idei üzleti évét előreláthatólag még veszteséggel zárja.