Egy aktuális tanulmány szerint a Deutsche Telekom leszorította a DaimlerChryslert a dobogó legfelső fokáról a legértékesebb német márkák versenyében. A top 10-et pénzügyi szolgáltatók és autógyártók uralják.
A német BBDO ügynökség és a witteni egyetem gazdasági intézete a márkanevek értéke alapján rangsorolta Németország 30, tőzsdén is jegyzett vállalatát.
Az eredmény szerint jelenleg a Deutsche Telekom a legértékesebb német márka. A telekommunikációs óriást az Allianz biztosító követi, amely a tavalyi harmadik helyhez képest egyet lépett előre. A múlt évben még listavezető DaimlerChrysler viszont a harmadik helyre csúszott vissza az összesítésben, számol be a Handelsblatt.
"A legértékesebb márkák általában az autógyártó vagy pénzügyi szolgáltató szektorból kerülnek ki, a top 10-ben például minden második ilyen profilú cég" - mondta el a lapnak, Olaf Göttens, a BBDO vezetője.
Göttena szerint az elmúlt egy év legjobban fejlődő márkája a Deutsche Post volt, európai összehasonlításban pedig a Deutsche Telekom, az Allianz és a Deutsche Bank tört leginkább előre. Kontinentális viszonylatban az első három helyen még mindig holland cégek (ING, Unilever, Shell) találhatók.
Mint azt a Menedzsment Fórum az Interbrand elemzésére hivatkozva megírta, ma 67,4 milliárd dolláros márkaértékkel a Coca-Cola neve ér a legtöbbet világon. Az üdítőital-gyártó céget a Microsoft (61 milliárd dollár) és az IBM (53,8 milliárd dollár) követi.
A legnagyobb előretörést az Apple és az internet legnagyobb áruháza, az Amazon.com könyvelhette el, a legnagyobb vesztesnek pedig a Kodak bizonyult.
(Menedzsment Fórum)
Már nem a DaimlerChrysler a legértékesebb német márka
Egy aktuális tanulmány szerint a Deutsche Telekom leszorította a DaimlerChryslert a dobogó legfelső fokáról a legértékesebb német márkák versenyében. A top 10-et pénzügyi szolgáltatók és autógyártók uralják.