2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy aktuális tanulmány szerint a Deutsche Telekom leszorította a DaimlerChryslert a dobogó legfelső fokáról a legértékesebb német márkák versenyében. A top 10-et pénzügyi szolgáltatók és autógyártók uralják.

Egy aktuális tanulmány szerint a Deutsche Telekom leszorította a DaimlerChryslert a dobogó legfelső fokáról a legértékesebb német márkák versenyében. A top 10-et pénzügyi szolgáltatók és autógyártók uralják.

A német BBDO ügynökség és a witteni egyetem gazdasági intézete a márkanevek értéke alapján rangsorolta Németország 30, tőzsdén is jegyzett vállalatát.

Az eredmény szerint jelenleg a Deutsche Telekom a legértékesebb német márka. A telekommunikációs óriást az Allianz biztosító követi, amely a tavalyi harmadik helyhez képest egyet lépett előre. A múlt évben még listavezető DaimlerChrysler viszont a harmadik helyre csúszott vissza az összesítésben, számol be a Handelsblatt.

"A legértékesebb márkák általában az autógyártó vagy pénzügyi szolgáltató szektorból kerülnek ki, a top 10-ben például minden második ilyen profilú cég" - mondta el a lapnak, Olaf Göttens, a BBDO vezetője.

Göttena szerint az elmúlt egy év legjobban fejlődő márkája a Deutsche Post volt, európai összehasonlításban pedig a Deutsche Telekom, az Allianz és a Deutsche Bank tört leginkább előre. Kontinentális viszonylatban az első három helyen még mindig holland cégek (ING, Unilever, Shell) találhatók.

Mint azt a Menedzsment Fórum az Interbrand elemzésére hivatkozva megírta, ma 67,4 milliárd dolláros márkaértékkel a Coca-Cola neve ér a legtöbbet világon. Az üdítőital-gyártó céget a Microsoft (61 milliárd dollár) és az IBM (53,8 milliárd dollár) követi.
A legnagyobb előretörést az Apple és az internet legnagyobb áruháza, az Amazon.com könyvelhette el, a legnagyobb vesztesnek pedig a Kodak bizonyult.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!