2p

Az alapvetően passzív jelöltek iránti fokozódó munkáltatói verseny olyan iparágakat is kihívások elé állít, ahol korábban ismeretlen volt a munkaerőhiány. Egy ideális jelölt felvételéhez online és offline is kreatívan kell megtalálni a megfelelő új csatornákat.

"Át kellett gondolnunk, hogy 2017-ben a toborzásnak hol kell elkezdődnie és meddig kell tartania. A válaszokat a profession.hu rendszerében elérhető elképesztő mértékű adat és a partnereinkkel közös workshopjaink adták meg. Arra jutottunk, hogy az employer brandingre és a teljes candidate experience-re kész koncepcióval kell rendelkeznünk, ha a hiányszakmáknál is eredményeket szeretnénk garantálni. A partnereinknél gyakran egészen az alapokig kell átvilágítanunk az adottságokat és a helyes döntések meghozatalához a legfontosabb iparági és munkaerő-piaci információkat is mi adjuk át. Az eszközök terén a közösségi médiát és az informális eseményeket kellett a fókuszba tennünk. A szakértőinknek mára természetes lett, hogy egy informatikussal például egy közös sörözés lehet a siker kulcsa" – mondta Szigeti Nikoletta, a Profession Services új vezetője.

Ezek a legőrültebb munkák

Több iparág is most találkozik először az új munkaerő-piaci trendekkel.

Az alapvetően kínálati piac és a munkavállalók passzivitása megköveteli a toborzási folyamatok teljes felülvizsgálatát. A toborzási szolgáltatónak sok esetben már az employer brandingben, a meghirdetett pozíciók kialakításában, az elvárások meghatározásában, vagy a felvételi folyamatok átalakításában is segítséget kell nyújtania. A megfelelő jelölteket alternatív módokon, többek között a közösségi médiában és informális eseményeken kell megszólítani.

A munkáltatók közötti kiélezett verseny ráadásul szükségessé teszi, hogy a munkáltató neve az első perctől jól csengjen, és hogy a candidate experience minden lépésben a lehető legjobb legyen. Ehhez már elvárás, hogy a toborzási szolgáltató adja a lényeges információkat. Az apró fogások mellett - például hogy a jelentkezők már az első levélben megtervezhetik az útjukat az interjúra, megnézhetik az éttermeket, kávézókat a jövőbeni munkahelyük közelében, vagy márkázott kis csomagot is kapnak a cégtől – a tanácsadó és a megrendelő közötti folyamatos egyeztetés, valamint a potenciális munkavállalóktól érkező visszajelzések strukturált gyűjtése és elemzése is elengedhetetlen.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!