Klasszis Klub online találkozó

Módosult a program!

Május 13. 15:30

Vendég: Dávid Ferenc, a VOSZ volt főtitkára

Legyen előfizetőnk, és regisztrálhat rendezvényünkre!

Előfizetés



		
	

Korántsem esélytelen elképzelést dédelget Szalay Balázs, a Dakar-ralit szervező cég közép-európai megbízottja. A magyar versenyző már korábban is felvetette, hogy néhány év múlva Budapestről rajtoljanak el a sivatagi viadal indulói. A tárgyalások Lisszabonban idén újrakezdődtek, és mostani verseny után a magyar fővárosban folytatódnak, tudta meg az mfor.hu.

Sivatagi show (Mfor-montázs)

A magyarok vállalkozó kedve soha nem volt kérdéses: számos világversenyt bonyolítottunk már le sikeresen hazánkban, megpályáztuk a 2012-es futball Európa-bajnokság megrendezését, és többen olimpiai álmokat is dédelgetnek. Így már azon sem kell meghökkenni, hogy van, aki Budapestre hozná a Dakar-ralit.

Három év múlva jöhet a rali

Az elképzelések szerint a 2010-2011-ben magyar fővárosból startolhatnának a versenyzők. Minderről már tárgyalásokra is sor került az esemény szervezőivel. A 29. Dakar-rali rajtja előtt Lisszabonban egy asztalhoz ült Ujhelyi István, a területfejlesztési tárca államtitkára, Szalay Balázs, a viadal rendezőjének közép-európai megbízottja, Galla Gábor, a Magyar Turizmus Zrt. korábbi vezérigazgatója, Étienne Lavigne versenyigazgató és Gilles Jourdan főszervező. "Kedvezően fogadták megkeresésünket" - mondta el lapunknak Ujhelyi István.

Szerinte nem új keletű az ötlet, hogy egyszer Budapesten durranjon el a startpisztoly. Szalay Balázs, aki korábban már nyolc alkalommal részt vett a viadalon, régóta elképzelhetőnek tartja a verseny rajtjának hazai megrendezését. Bíztató fejlemény, hogy a magyar versenyzőt tavaly augusztusban a Dakar-rali közép-európai megbízottjának választották. Ennek értelmében ő képviseli a térségben a rendezőség érdekeit és segíti Csehország, Szlovákia, Románia, Bulgária, Szlovénia, valamint hazánk résztvevőit.

Küzdenünk kell a rajtjogért

"Ha Budapest valóban elnyeri a lehetőséget, azzal a verseny rendezői is új piachoz juthatnak" - érvelt Ujhelyi István. - "Olyan befektetők kapcsolódnának be a viadal szponzorálásába, melyek eddig távol maradtak a Dakar-ralitól. Ez a szervezőknek is érdeke, mivel a sivatagi viadal óriási üzlet."

Az államtitkár a tárgyaláson egy hosszabb távú együttműködés lehetőségét is felvetette. Eszerint Magyarország a szervező cég közép-kelet-európai bázisa is lehetne, melynek köszönhetően több jelentős sporteseménynek is otthont adhatnánk. Az egyeztetések hamarosan folytatódnak, ugyanis az A.S.O. vezetői az idei futam után Budapestre látogatnak.

Miután a Dakar-rali az egyik legnagyobb publicitást kapó sportesemény a világon, a rajt megrendezéséért nem csak Magyarország száll harcba. Jövőre például Lisszaboné a start joga, és vélhetően később sem mondanának le szívesen a lehetőségről. A portugál fővároson kívül a jelentkezők között található még Barcelona, Madrid és Isztambul is.

Már számolgatnak

A rajt megrendezése ráadásul nem csak hatalmas szervezői munkát igényel, hanem irdatlan összegeket is. Csak a jogdíj 2 millió euró. "Már folynak a számítások, ugyanis a kormányzattól csak akkor számíthatunk garanciára, ha a start megrendezése anyagilag is megéri az országnak" - magyarázta az államtitkár.

Bár az említett tanulmány még nem készült el, lehetséges, hogy a sportesemény nem csak országimázs szempontjából érné meg hazánknak. A Dakar-rali indulása százezreket vonz a helyszínre: Lisszabonban például 250, Barcelonában pedig 300 ezren voltak kíváncsiak a technikai gépátvételre és a rajtra. A külföldi látogatók több napra megtöltenék a szállodákat, így pusztán az adóbevételekből több folyna be, mint a jogdíjhoz szükséges 2 millió euró. Hasonló a helyzet a Forma-1 hazai futamával is: annak idején szinte 100 százalékos a fővárosi szállodák kihasználtsága.

Kiss Gergely

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá az első hónapban 390 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

 

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 379 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.