1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Még zajlik a Nemzeti Vasúti Pályaműködtető Zrt. kialakítása; létrejötte után a MÁV-csoporton belül, százszázalékos állami felügyelet alatt működne - írta szombati számában a Magyar Hírlap.

A lap közlése szerint a vasúti pályahálózatot fenntartó céget a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő alapította, de a MÁV tulajdonába kerülne. Dávid Ilona, a MÁV elnök-vezérigazgatója a Magyar Hírlapnak elmondta, hogy az új társaság venné át a pályafenntartáshoz szükséges ingatlanvagyont, és oda kerülnének a munkavállalók is.

A lap utalt rá: az Európai Unió kifogást emelt az ellen, hogy a vasúti holding része legyen a pályaműködtető cég, de ezt az elképzelést Magyarország mellett parlamenti képviselőin és vasútvállalati vezetőin keresztül Ausztria és Németország is támogatta.

Ungvári Csaba, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója a lapnak azt mondta: a tízéves stratégiában szerepel új vontatójárművek beszerzése, de jelenleg a személykocsipark megújítása az elsődleges. A program zászlóshajója a saját fejlesztésű, új InterCity-kocsi, forgalomba helyezésének hatósági engedélyeztetése jelenleg zajlik.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!