A nyertes vállalkozónak a járművek mellett a karbantartáshoz szükséges eszközöket valamint a tartalék alkatrészeket is biztosítania kell. Az utolsó járművet a szerződéskötéstől - március közepétől - számított két éven belül kell leszállítani, az üzembe helyezésre további két hónap időt kap a nyertes cég.
Az ajánlatkérő a garanciák körébe tetemes kötbért épített. Így például járművenként és naponta tíz nap késedelemig egymillió, a tizenegyedik naptól a huszadikig hárommillió, afelett pedig hatmillió forint a kötbér. Az önkormányzat húsz százalék előleget fizet a nyertesnek.
Az ajánlattevőnek az elmúlt három üzleti évben nem lehetett negatív a mérlege. Az ajánlattételt megelőző három évben pedig nyolcmilliárd forint bevételt kellett elérnie a kiírásban szereplő járművek szállításából, valamit legalább egyéves karbantartásából.
Az ajánlattételi határidő február 24. Az összességében legelőnyösebb ajánlat lesz a nyertes, a pontszámok súlyozásánál az egy utasra jutó járműár lesz a döntő, de komolyabban esik még a latba a karbantartási költség valamint az alacsony és magas padló aránya.
Az eredményhirdetésre március 5-én kerül sor, a szerződéskötés tervezett időpontja pedig március 16.
A debreceni villamoshálózat fejlesztése az első magyar uniós nagyprojekt. Közel 18 milliárd forintba kerül, amelyből a 18 darab új alacsony padlós jármű beszerzése mellett 7,8 kilométer új villamos pálya és 12 akadálymentesített megálló épül. A beruházás a tervek szerint 2011 végére fejeződik be.