A Gfk Hungária adatai szerint míg 2002-ben összesen 27,5 milliárd forintos, míg 2003-ban már 40 milliárd forintos volt a hazai jégkrémpiac forgalma.
A hazai jégkrém és fagylalttermelés tavaly elérte az 52,5 millió litert, ebből a nagyobb kiszerelésben kapható, úgynevezett otthoni jégkrémek mintegy 75 százalékot tettek ki, míg a gombócos fagylaltok és a pálcikás jégkrémek 25 százalékot képviselnek. Az ipari-jégkrémek piacát az Unilever márkája, az Algida vezeti 32 százalékos értékbeni részesedéssel. az Algida márkák vezető pozíciót tudhatnak magukénak az impulzus és a családi jégkrémek piacán egyaránt. Az impulzus termékek piacán, értéket tekintve az Algida 69 százalékos részesedéssel bír, míg a Magnum 40 százalékos részt képvisel a teljes pálcikás jégkrém piacból.
Az Algida családi márkáinak reklámkommunikációjában a McCann-Erickson Budapest, az Initiative Media, a Fiction és a HT PR működik közre. Az impulzus márkák megjelenését a McCann-Erickson Budapest, az Initiative Média és a Human Telex, valamint a HT PR dolgozza ki.
A családi jégkrém kategóriában a Carte d'Or márka 2003-ban mind értékben, mind pedig mennyiségben piacvezető volt 27 illetve 15 százalékos piaci részesedéssel, írja a btl.hu.
Másfélszeresére nőtt a hazai jégkrémpiac
A hazai jégkrém és fagylalt piac az elmúlt évben a másfélszeresére növekedett.