2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A felhasználók többnyire nem azonnal, hanem néhány nappal később látogatják meg az online hirdetésekben reklámozott weboldalakat. Ezt a különösen hangzó eredményt közölte le két nemrég megjelent tanulmány is.

A marketingszakmában az online hirdetések hatékonyságánál idáig az azonnali átklikkelések számát tartották meghatározó mérőszámnak, és nem vették figyelembe azokat, akik jóval a reklám megtekintése után látogatták meg a hirdetett márka oldalát. A kampányok teljes hatásának felméréséhez, a most megjelent két tanulmány szerint figyelembe kell venni a fogyasztók hosszabb távú reakcióját is.

Az Advertising.com-on közzétett kutatás során megvizsgálták, hogy egy tizennégy napos hitelkártya hirdetési kampány során a látogatók 85 százaléka egy nappal a banner megtekintése után a hirdetett oldalra. Ami még meglepőbb, hogy az átkattintások 15 százaléka egy héttel a reklám megismerése után történt.
A kutatás során a legkülönbözőbb területhez tartozó marketingkampányokat vizsgálták, többek között hotel-, repülőjegy- és hitelkártya-reklámokat, és ugyanerre az eredményre jutottak.

Ami igazán döbbenetes volt, hogy a hirdetett felületre való átlátogatások jelentős része jóval a hirdetés megtekintése után következett be, fogalmazta meg Scott Ferber, az Advertising.com vezérigazgatója a közreadott eredmények jelentőségét. Ebből ugyanis az következik, hogy a hatásvizsgálatok ezidáig gyakorlatilag mellélőttek, mikor a reklám eredményességét az azonnali kattintottsággal mérték.

A new york-i informatikai cég, a DoubleClick most megjelentetett harmadik negyedéves adatai ugyanezt támasztják alá. A látogatók 77 százaléka mintegy egy hónappal a banner megismerése után érdeklődik a hirdetett termék után: ez az arány egy negyedévvel ezelőtt még 55 százalék volt.

Az átklikkelések meghatározó része tehát jóval az első benyomást követően mérhető. Ferber véleménye szerint eddig tévesen mérték a közönség reakcióját, és a kulcs a reklámozók számára a hosszú ideig való jelenlét lesz. Az interaktív média nem jelenti azt, hogy minden gyorsan és azonnal történik magyarázza az eredményeket az Advertising.com vezetője.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!