A gyorséttermek után a kukoricapehely-gyártók is bűnösnek bizonyulnak: az elsősorban az angolszász országokban elterjedt reggeli étel a hamburgerhez és édes üdítőhöz hasonlóan felelős a gyerekkori elhízásért és más megbetegedésekért.
A Kellogg's csökkentett cukortartalmú, gyerekeknek szánt édes kukoricapelyhe még mindig túlzottan dús szénhidrátban. A 'diétás' Frosties 25 százaléka, az eredeti változatnak pedig 38 százaléka cukor. Az illetékes brit FSA felügyeleti szerv mindent magas cukortartalmúnak minősít, amiben 10 százaléknál több van ebből az összetevőből, így a termék egészségesebb verziója is jóval meghaladja a határértékét. A gyártó Kellogg's azzal védelmezi a hizlalónak bizonyuló diétás Frostiest, hogy nem csökkenthetik tovább a termék cukortartalmát, mert akkor az fogyaszthatatlan lesz. Az FSA elemzésének eredménye meglehetősen lesújtó: eszerint a kétféle reggeli étel ugyanannyi kalóriát tartalmaz. Az újonnan piacra dobott Frosties emellett magas sótartalma miatt is ártalmasnak minősül.
A Kellog's marketingstratégiáján is változtatni kénytelen, és nagyobb szociális felelősségérzetet felmutató reklámokat készít a jövőben. Chris Wermann kommunikációs igazgató szerint elhagyják a korábban vitatott email kampányt, és propagálni fogják a sportolást is a gyerekeknek szóló reklámszpotokban, hogy kivédjék a kritikákat. A marketingstratégiai irányváltásra korábban a McDonald's is rákényszerült, amely újabban Európában lépésszámlálót ad salátátáihoz, több mozgásra késztetve ezáltal a hamburger-rajongókat.
(Menedzsment Fórum)
Még a fogyókúrás kukoricapehely is hizlal
A gyorséttermek után a kukoricapehely-gyártók is bűnösnek bizonyulnak: az elsősorban az angolszász országokban elterjedt reggeli étel szintén felelős a gyerekkori elhízásért és más megbetegedésekért.