A CIG 2009-ben piacvezető lett az új befektetéshez kötött életbiztosítások területén, tavaly 4,7 milliárd forint állománydíjú unit-linked életbiztosítást értékesítettek. A 12 milliárd forintnyi díjbevételük pedig közel háromszorosa az indulás évében, 2008-ban regisztrált 4,2 milliárd forint díjbevételnek. Biztosítási portfoliójuk piaci részesedése 1,5 százalék, de továbbra is tartja magát a biztosító ahhoz a tervéhez, hogy 5 éven belül meghatározó pozícióba kerüljön az életbiztosítási piacon - mondta a vezérigazgató.
Az életbiztosítások átlagdíja 530 ezer forint volt, amely arra utal, hogy továbbra is a jobb módú ügyfeleket vonzza a CIG - mondta a vezérigazgató, hozzá téve, hogy a cafetéria keretében - általában a vezető alkalmazottaknak - adómentesen adható életbiztosítások emelik az átlagot. A magán ügyfeleknél a 400 ezer forint a tipikus éves díj, mivel aki ilyet vásárol, az szerez jogot a kedvezményes részvényvásárlásra.
A biztosító ugyanis tőzsdére akar menni még ebben az évben. Mint Járai Zsigmond, a felügyelő bizottság elnöke tavaly novemberben kifejtette: 30-40 millió eurónyi új részvénnyel kívánnak megjelenni a BÉT-en. Az első kibocsátási árból a biztosító ügyfelei 20 százalékos kedvezményt kapnak. Az előkészületek folynak, és a piaci helyzet függvénye, hogy mikor jelenik meg ebben az évben a BÉT-en a CIG.
A saját értékesítők - szakzsargonban az egyes ügynökök - száma meghaladta a 300-at a múlt év végén. A Brokernet és a saját értékesítők - létszámarányosan - azonos értékű szerződést kötöttek - utalt a vezérigazgató arra, hogy a nagy értékesítő 6 ezer munkatárssal dolgozik. A szerzési költség azonban mindkét kategóriában azonos, egy évnyi díjnak felel meg. A fejlettebb pénzügyi kultúrájú Nagy-Britanniában a szerzési költség eléri az 1,8 évet - tette hozzá Gaál Csaba.
A romániai fióktelep múlt év őszén kezdte meg az értékesítést, az ott újdonságnak számító unit-linked életbiztosításokkal. A válság az ottani piacot jobban érintette, mint a magyart, ezért a tervezett 1,8 millió eurós díjbevétel kevesebb lett, de idén több milliós értékesítésre számít a CIG.
A magyar piacon két új kiegészítő biztosítással jelent meg az év elején a biztosító. Az egyik egy olyan kockázati életbiztosítás, amellyel a CIG átveszi az egyik szülő elhunyta esetén a további díjfizetést, a lejárat végéig. Ezzel a kiegészítő biztosítással a gyerekekről lehet gondoskodni. A másik kiegészítő biztosítás egy komplett balesetbiztosítás, amelyik a kórházi ápolástól a haláleseti kockázatig felöleli a tipikus baleseti károkat.
Az idei terveik közül a vezérigazgató kiemelte, hogy a unit-linked biztosítások mellett megjelennek a hagyományos vegyes - elérési és haláleseti kockázatot is vállaló - életbiztosítással. Tovább akarnak nyitni a vállalati ügyfelek felé, hogy azok kihasználhassák az adómentes juttatásként adható életbiztosításokat.
MTI