A Gellért téri leállás és a Fővám téri csúszás a dolgok jelenlegi állása szerint nem jelenti azt, hogy kitolódna a 4-es metró 2011-es átadása, hiszen több munkafázis előrehozható - közölte a beruházó.
Tájékoztatásuk szerint ezektől függetlenül folytatódnak a munkálatok a többi helyszínen, és az "alagútépítés amúgy is jól áll", hiszen tavaly április óta a megépítendő 15 kilométerből mintegy hat már elkészült. Ugyanakkor a metró ütemtervének finomhangolása körülbelül szeptember közepére készül el, pontos időpont ekkorra várható.
Rámutattak: az alagutat és egyben a Gellért téri állomást is építő Bamcót, miután "csúszásba került", még július 3-án biztonsági okokból utasították, hogy - a szerződésben vállaltaknak megfelelően - építse meg a megállónál kijelölt vasúti átkötő alagutat, amely arra szolgál, hogy a metrószerelvények az egyik alagútból át tudjanak menni a másikba.
A Bamco azonban - mint folytatták - olyan technológiával akarta megépíteni az alagutat, amelyet a szakemberek túl kockázatosnak tartottak, a kivitelező ugyanis utólag akarta csak kialakítani az átkötő járatot. Ehhez - mindezeken túl - engedéllyel sem rendelkeztek, mert "úgy gondolták, nem kell". Mindezzel - a DBR szerint - mind a Műegyetem épülete, mind pedig a környező utak veszélybe kerülhettek volna.
Az NKH azonban ellenőrizte az építkezést és felhívta a Bamco figyelmét, hogy bányakapitánysági jóváhagyás szükséges a vasúti átkötőhöz. Az építő ezután egy új építési módra kért jóváhagyást, amelynek engedélyezésére 60 napja van a közlekedési hatóságnak. A fúrópajzsok csak ezt követően indulhatnak tovább - jegyezte meg a DBR.