2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nem került veszélybe a 4-es metró 2011-es átadása azzal, hogy fel kellett függeszteni az alagútépítést a Gellért térnél - tájékoztatott a beruházó DBR Metró Projektigazgatóság pénteken.

A Gellért téri leállás és a Fővám téri csúszás a dolgok jelenlegi állása szerint nem  jelenti azt, hogy kitolódna a 4-es metró 2011-es átadása, hiszen több munkafázis előrehozható - közölte a beruházó.

Tájékoztatásuk szerint ezektől függetlenül folytatódnak a munkálatok a többi helyszínen, és az "alagútépítés amúgy is jól áll", hiszen tavaly április óta a megépítendő 15 kilométerből mintegy hat már elkészült. Ugyanakkor a metró ütemtervének finomhangolása körülbelül szeptember közepére készül el, pontos időpont ekkorra várható.

Rámutattak: az alagutat és egyben a Gellért téri állomást is építő Bamcót, miután "csúszásba került", még július 3-án biztonsági okokból utasították, hogy - a szerződésben vállaltaknak megfelelően - építse meg a megállónál kijelölt vasúti átkötő alagutat, amely arra szolgál, hogy a metrószerelvények az egyik alagútból át tudjanak menni a másikba.

A Bamco azonban - mint folytatták - olyan technológiával akarta megépíteni az alagutat, amelyet a szakemberek túl kockázatosnak tartottak, a kivitelező ugyanis utólag akarta csak kialakítani az átkötő járatot. Ehhez - mindezeken túl - engedéllyel sem rendelkeztek, mert "úgy gondolták, nem kell". Mindezzel - a DBR szerint - mind a Műegyetem épülete, mind pedig a környező utak veszélybe kerülhettek volna.

Az NKH azonban ellenőrizte az építkezést és felhívta a Bamco figyelmét, hogy bányakapitánysági jóváhagyás szükséges a vasúti átkötőhöz. Az építő ezután egy új építési módra kért jóváhagyást, amelynek engedélyezésére 60 napja van a közlekedési hatóságnak. A fúrópajzsok csak ezt követően indulhatnak tovább - jegyezte meg a DBR.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!