2p

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyre fontosabb a női közönség, de alapvetően még mindig a férfiak dominálnak az autóvásárlás terén, így az új márkák hirdetései is őket célozzák meg elsősorban, írja az Advertising Age.

A Honda Motor Co. amerikai reklám menedzsere, Susie Rossick szerint a férfi vásárlókat a televíziós sportprogramokhoz kapcsolódó szpotok érik el a leghatékonyabban. A Honda nagy hangsúlyt fektet a nyomtatott sajtóban megjelenő reklámokra is, mivel ezekben számos technikai részletre kitérhetnek, ezek pedig igencsak megfogják a férfi közönséget.

Az autógyártóknak dolgozó kreatív ügynökségek többsége hasonló módon jelenteti meg a médiában az egyes kampányokat: a legjobb elérési utat a sportprogramok és a magazinok jelentik. A férfiaknak és a nőknek készülő kreatív terv általában hasonló.

A múlt év tíz legsikeresebb új típusa mind a férfi vásárlókra épített, és az első három közülük sportautó volt. A Chrysler cég kiemelkedően sikeres Dodge Viper márkáját 91 százalékban férfiaknak értékesítették.
'A gyengébb nem sokkal kevésbé érdeklődik az autóvásárlás iránt - állítja a Strategic Vision ügynökség szakértője, Dan Gorrell - a gyártók a férfiakat tekintik bázisnak, bár egyáltalán nem állítják, hogy nekik szeretnének minél több autót eladni.'

Fontos tényező, hogy a nők vásárlóereje még mindig alacsonyabb, és a férfiak sokkal inkább invesztálnak a gépkocsikba. A nők az olcsóbb, könnyen fenntartható és alacsonyabb fogyasztású típusokat keresik, míg az átlagosan magasabb jövedelemmel bíró másik nem esetében ezek a szempontok sokkal kevésbé játszanak szerepet. Az sem mellékes, hogy a nők praktikusabb és racionálisabb vásárlók - már ha autóról van szó.

Az amerikai gyártók fő célközönsége alapvetően a fiatal, jól kereső férfiak rétege. A BMW például kimondottan úgynevezett 'boy toy' márka: az eladások mindössze 21,9 százaléka kötődik a nőkhöz. 2003-ban az USA-ban a férfiaknak 7,97 millió, a nőknek 4,32 millió járművet adtak el. Figyelembe kell azonban venni, hogy az erősebb nem képviselői sok esetben feleségüknek, lányuknak vásárolnak.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!