A Honda Motor Co. amerikai reklám menedzsere, Susie Rossick szerint a férfi vásárlókat a televíziós sportprogramokhoz kapcsolódó szpotok érik el a leghatékonyabban. A Honda nagy hangsúlyt fektet a nyomtatott sajtóban megjelenő reklámokra is, mivel ezekben számos technikai részletre kitérhetnek, ezek pedig igencsak megfogják a férfi közönséget.
Az autógyártóknak dolgozó kreatív ügynökségek többsége hasonló módon jelenteti meg a médiában az egyes kampányokat: a legjobb elérési utat a sportprogramok és a magazinok jelentik. A férfiaknak és a nőknek készülő kreatív terv általában hasonló.
A múlt év tíz legsikeresebb új típusa mind a férfi vásárlókra épített, és az első három közülük sportautó volt. A Chrysler cég kiemelkedően sikeres Dodge Viper márkáját 91 százalékban férfiaknak értékesítették.
'A gyengébb nem sokkal kevésbé érdeklődik az autóvásárlás iránt - állítja a Strategic Vision ügynökség szakértője, Dan Gorrell - a gyártók a férfiakat tekintik bázisnak, bár egyáltalán nem állítják, hogy nekik szeretnének minél több autót eladni.'
Fontos tényező, hogy a nők vásárlóereje még mindig alacsonyabb, és a férfiak sokkal inkább invesztálnak a gépkocsikba. A nők az olcsóbb, könnyen fenntartható és alacsonyabb fogyasztású típusokat keresik, míg az átlagosan magasabb jövedelemmel bíró másik nem esetében ezek a szempontok sokkal kevésbé játszanak szerepet. Az sem mellékes, hogy a nők praktikusabb és racionálisabb vásárlók - már ha autóról van szó.
Az amerikai gyártók fő célközönsége alapvetően a fiatal, jól kereső férfiak rétege. A BMW például kimondottan úgynevezett 'boy toy' márka: az eladások mindössze 21,9 százaléka kötődik a nőkhöz. 2003-ban az USA-ban a férfiaknak 7,97 millió, a nőknek 4,32 millió járművet adtak el. Figyelembe kell azonban venni, hogy az erősebb nem képviselői sok esetben feleségüknek, lányuknak vásárolnak.
(Menedzsment Fórum)
Még mindig a férfiaknak készülnek az autóreklámok
Egyre fontosabb a női közönség, de alapvetően még mindig a férfiak dominálnak az autóvásárlás terén, így az új márkák hirdetései is őket célozzák meg elsősorban, írja az Advertising Age.