3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Sokan szeretnének egy olyan jövőben élni, ahol tiszta levegőt szívhatnak. Ehhez nagy mértékben hozzájárulna az elektromos autók elterjedése, amire azonban még a nagy autógyártók szerint is várni kell.

Valószínűleg azért került ismét előtérbe az elektromos autók körüli médiahiszti, mert a BMW bemutatta az i3 nevű, teljesen villanymeghajtású autóját, amit 2014-ben sorozatgyártással keretében piacra dob. Ez a lépés igencsak példaértékű a neves autógyártótól a közvélemény szerint. Az i3 Németországban 35 ezer eurós alapáron indul, és egy feltöltéssel 130-160 kilométer körül lesz.

Elemzők 25 ezres eladásra számítanak a kocsiból jövőre, ami meglehetősen magas szám ahhoz képest, hogy a Daimler "Elektromosmart" modelljéből csak néhány ezret ad el évente.

Az Audi szerint túl korai

A BMW legnagyobb riválisa, a szintén luxuskategóriába gyártó Audi bejelentette, hogy riválisával ellentétben nem tervez piacra dobni e-kocsit. "Az elkövetkező néhány évben még nem lesz piaca egy tisztán elektromos hajtású autónak" - jelentette ki Luca de Meo, az Audi marketing igazgatója a Focus magazinnak.

A Volkswagen-leányvállalat középtávon minden erejét a plug-in hibrid, azaz árammal a hálózatról is tölthető, a robbanómotoros és az elektromos hajtásláncot egyesítő autók fejlesztésére összpontosítja. Az Audi véleménye szerint csak a hibrid technológia képes az elektromos mobilitásnak "teljes értékű vezetési élményt" nyújtani.

A VW hibridje 1 litert eszik százon

A Fiat szkeptikus

A Fiat, és a részben Fiat tulajdonú Chrysler is közölte, hogy nem hajlandóak elektromos hajtásmechanikába további energiát és pénzt fektetni, amíg azt a fogyasztók nem fizetik meg. Bob Lee, a két cég vezetője elmondta: "bár az ügyfeleink szeretnének zöld autókat vezetni, mégsem hajlandóak változtatni az életmódjukon."

A Fiat-vezér közölte azt is, hogy egy ilyen jellegű váltáshoz - miszerint elektromos autókat vásárolnák a robbanómotoros négykerekűek helyett - még akár tíz évet is kell várni.

A Fiat már belevágott, de úgy tűnik, nem térült meg: Fiat 500e

Mivel a Fiat továbbra is a konvencionális motorral üzemelő járművekben látja a lehetőséget, ezért azokon próbál meg minél nagyobb energiahatékonyságot növelő fejlesztéseket eszközölni.

Ugyanakkor Kaliforniában 31 ezer dollárért már egyedüliként elérhető a Fiat 500e, ami teljesen elektromos jármű.

Vannak pedig más példák is

A világ jelenleg legnagyobb eladási mutatókkal rendelkező gyártója, a Toyota és a csak elektromos autókat készítő "innovátor" cég, a Tesla már összeállt egy elektromos SUV-ra. A Toyota RAV4 EV egy 60 millió dolláros fejlesztésű óriásbébi, mégis olcsóbban lehet majd hozzájutni - természetesen az USA-ban -, mint a jövőben bemutatásra kerülő Tesla  "sólyom-szárnyú" városi terepjárójához.

Tesla-Toyota közös bébi

Lassan tehát megjelennek az elektromosautók az utakon, de hatalmas bummra még nem kell várni. A magas áruk, a töltő állomások csekély volumene, és a kisebb teljesítmény egyelőre a hagyományos autók javára dönti a mérleg nyelvét.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!