1p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Növekedhet a televízióban látható reklámok mennyisége, az Európai Unió kulturális biztosa ugyanis azt tervezi, átdolgozzák az 1989-ben elfogadott, televíziós reklámokra vonatkozó szigorú irányelvet.

A német Handesblatt információi szerint Viviane Reding, az EU kulturális biztosa enyhítené az 1997-ben hozott reklámidő-korlátozást, amely szerint jelenleg minden egyes órában 12 percnyi hirdetés jelenhet meg a kereskedelmi és közszolgálati csatornák képernyői egyaránt – számolt be a Világgazdaság.

Nemrégiben Németországban került például napirendre, hogy a rendelkezés miatt a két közszolgálati televíziónak, a ZDF-nek és az ARD-nek le kellett mondania több millió eurós reklámbevételről. Magyarországon is az EU-direktíva szerint állapították meg a reklámidőket, de a közpénzből működő televíziók a médiatörvény szerint csak hatpercnyi hirdetést sugározhatnak óránként, a kereskedelmi adók pedig az uniós szabályozásnak megfelelően 12 percben adhatnak reklámokat.

Hazánkban a törvény viszont azt is szabályozza, hogy egy adott műsorszámon belül a reklám vagy reklám-összeállítások között legalább húsz percnek el kell telnie.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!