A német Handesblatt információi szerint Viviane Reding, az EU kulturális biztosa enyhítené az 1997-ben hozott reklámidő-korlátozást, amely szerint jelenleg minden egyes órában 12 percnyi hirdetés jelenhet meg a kereskedelmi és közszolgálati csatornák képernyői egyaránt – számolt be a Világgazdaság.
Nemrégiben Németországban került például napirendre, hogy a rendelkezés miatt a két közszolgálati televíziónak, a ZDF-nek és az ARD-nek le kellett mondania több millió eurós reklámbevételről. Magyarországon is az EU-direktíva szerint állapították meg a reklámidőket, de a közpénzből működő televíziók a médiatörvény szerint csak hatpercnyi hirdetést sugározhatnak óránként, a kereskedelmi adók pedig az uniós szabályozásnak megfelelően 12 percben adhatnak reklámokat.
Hazánkban a törvény viszont azt is szabályozza, hogy egy adott műsorszámon belül a reklám vagy reklám-összeállítások között legalább húsz percnek el kell telnie.
Még több reklám
Növekedhet a televízióban látható reklámok mennyisége, az Európai Unió kulturális biztosa ugyanis azt tervezi, átdolgozzák az 1989-ben elfogadott, televíziós reklámokra vonatkozó szigorú irányelvet.