Az elnök a döntés indoklásaként azt közölte: sikerült a céggel olyan megállapodást kötni, amely szerint a gyár jóval szigorúbb környezetvédelmi követelményeknek felel majd meg, mint amit a hatóságok előírtak.
Nem lesznek rákkeltő anyagok
A felek megállapodásának értelmében hiába engedi meg az Európai Unió ennek az elavult technológiának az alkalmazását 2010-ig, a Hankook a 2007-es üzemkezdéstől már környezetbarát anyagokat használ - mondta Lukács András.
Csökkennek a közúti terhek
A Levegő Munkacsoport korábban azt is sérelmezte, hogy a társaság szállítási tevékenységét teljes mértékben közútra kívánta korlátozni. Ehhez képest a Hankook a zöldekkel kötött megállapodásban azt vállalta, hogy a gyár indulásakor 20-25 százalékban vasúton és vízen oldja meg szállításait, a későbbiekben pedig tovább javul az arány a logisztikában a környezetbarát alternatívák javára.
Levegő Munkacsoport: Hiba volt állami támogatást adni
A Levegő Munkacsoport a beruházás kapcsán ugyanakkor a kormánnyal szemben továbbra is fenntartja azt a kritikáját, hogy hiba volt a fejlesztéshez állami támogatást adni. A civil szervezet számítása szerint a Hankooknak nyújtott támogatási összegből a belföldi kisvállalkozásoknál legalább 22-szer több munkahelyet lehet létrehozni, mint amennyit a dunaújvárosi üzem biztosít majd.
Lukács András szerint a támogatás ellentétes a kormány külgazdasági stratégiájával, hiszen a gumiabroncsüzem nem tekinthető magas hozzáadott értékű termékeket előállító beruházásnak. Ezen kívül a gumiabroncsgyártás energiaigényes tevékenység, márpedig a kormány elvileg az energiafüggőség és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére törekszik.