A Nokia új erőre kapott az elmúlt 18 hónapban a 2004-es gyenge év után: a vállalat Észak-Amerikában megduplázta a mobileladásokat. Az eladások ebben a régióban 95 százalékot nőttek, míg a csendes-óceáni térségben és Kínában 55 és 54 százalékkal emelkedtek 2006 első negyedévében.
A Strategy Analytics kutatásai szerint a Nokia és a Motorola birtokolja a teljes piac 53 százalékát. A piackutató intézet szerint a mobiltelefon eladások világszinten 2006-ban először érhetik el az egy milliárdos nagyságrendet.
A Nokia elnöke szerint ezzel megerősítették a piacon elfoglalt helyüket. "A piac igényi párosultak az erős termék-portfóliónkkal és a kíváló eredményekkel"- nyilatkozta a BBC News-nak Jorma Ollila, a Nokia vezérigazgatója.
A Strategy Analytics jelentése szerint a Nokia piaci részesedése 33 százalékos, a második legnagyobb Motorola 20 százalékot mondhat magáénak. Az elemzők véleménye szerint a két vállalat a többi versenytársa kárára terjeszkedik. Erre az évre összesen 22 százalékos növekedést jeleztek előre a mobiltelefon értékesítésben, tekintettel a Kínában, Indiában és Afrikában fellépő keresletnövekedésre.
Menedzsment Fórum