2p

A nagy mértékű észak-amerikai és ázsiai eladások segítségével a Nokiának sikerült kiterjeszteni vezető pozícióját a globális mobilkészülék piacon.

A Nokia új erőre kapott az elmúlt 18 hónapban a 2004-es gyenge év után: a vállalat Észak-Amerikában megduplázta a mobileladásokat. Az eladások ebben a régióban 95 százalékot nőttek, míg a csendes-óceáni térségben és Kínában 55 és 54 százalékkal emelkedtek 2006 első negyedévében.

A Strategy Analytics kutatásai szerint a Nokia és a Motorola birtokolja a teljes piac 53 százalékát. A piackutató intézet szerint a mobiltelefon eladások világszinten 2006-ban először érhetik el az egy milliárdos nagyságrendet.

A Nokia elnöke szerint ezzel megerősítették a piacon elfoglalt helyüket. "A piac igényi párosultak az erős termék-portfóliónkkal és a kíváló eredményekkel"- nyilatkozta a BBC News-nak Jorma Ollila, a Nokia vezérigazgatója.

A Strategy Analytics jelentése szerint a Nokia piaci részesedése 33 százalékos, a második legnagyobb Motorola 20 százalékot mondhat magáénak. Az elemzők véleménye szerint a két vállalat a többi versenytársa kárára terjeszkedik. Erre az évre összesen 22 százalékos növekedést jeleztek előre a mobiltelefon értékesítésben, tekintettel a Kínában, Indiában és Afrikában fellépő keresletnövekedésre.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!