Az amerikai McDonald's-nál az elmúlt fél évben számos újítást vezettek be annak érdekében, hogy az egészségtelen ételek miatt elforduló fogyasztókat visszacsábítsák. Ennek keretében bizonyos menük lekerültek az étlapról, viszont például lépésszámlálókat osztanak a Happy Meal-t fogyasztó felnőtteknek, hogy rávegyék őket a sétálásra. Emellett változattak egyes szendvicseik összetételén is, és megszüntették a super size menüt.
A lépések meghozták hatásukat, a cég év első három hónapjában 511,5 millió dollár (részvényenként 40 cent) nyereséget könyvelhetett el, ez negyvenöt százalékos bővülés az egy évvel korábi számokhoz képest. A társaság forgalma is nőtt, szerepet játszottak az étteremlánc új termékei a saláták, joghurtok, nyers gyümölcsök.
A McDonald's példája más cégeket is a megújulásra ösztönöz. A Kentucky Fried Chicken bejelentése szerint az olajban sütött termékekkel szemben a grillezett csirke került ennek keretében. A vállalat illetékeseinek bejelentése szerint, hasonlóan a konkurensekhez nagyobb hangsúlyt helyeznek a saláta kínálatra is. Reményeik szerint ezzel sikerülhet ismét fellendíteni a forgalmat, amely az elmúlt időszakban 7 százalékkal csökkent.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Egészség-programmal csábítanak a gyorséttermek
Módosuló McDonalds stratégia az egészség jegyében
Megéri egészséges ételt árulni
Az egészségtelen ételek kapcsán indult támadásokra válaszul mind több gyorsétterem-lánc kínál korszerűbb menüt. Ennek jótékony hatása pedig immár az eredményekben is érződik.