2p

Az egészségtelen ételek kapcsán indult támadásokra válaszul mind több gyorsétterem-lánc kínál korszerűbb menüt. Ennek jótékony hatása pedig immár az eredményekben is érződik.

Az amerikai McDonald's-nál az elmúlt fél évben számos újítást vezettek be annak érdekében, hogy az egészségtelen ételek miatt elforduló fogyasztókat visszacsábítsák. Ennek keretében bizonyos menük lekerültek az étlapról, viszont például lépésszámlálókat osztanak a Happy Meal-t fogyasztó felnőtteknek, hogy rávegyék őket a sétálásra. Emellett változattak egyes szendvicseik összetételén is, és megszüntették a super size menüt.

A lépések meghozták hatásukat, a cég év első három hónapjában 511,5 millió dollár (részvényenként 40 cent) nyereséget könyvelhetett el, ez negyvenöt százalékos bővülés az egy évvel korábi számokhoz képest. A társaság forgalma is nőtt, szerepet játszottak az étteremlánc új termékei a saláták, joghurtok, nyers gyümölcsök.

A McDonald's példája más cégeket is a megújulásra ösztönöz. A Kentucky Fried Chicken bejelentése szerint az olajban sütött termékekkel szemben a grillezett csirke került ennek keretében. A vállalat illetékeseinek bejelentése szerint, hasonlóan a konkurensekhez nagyobb hangsúlyt helyeznek a saláta kínálatra is. Reményeik szerint ezzel sikerülhet ismét fellendíteni a forgalmat, amely az elmúlt időszakban 7 százalékkal csökkent.

(Menedzsment Fórum)

Kapcsolódó anyagok
Egészség-programmal csábítanak a gyorséttermek
Módosuló McDonalds stratégia az egészség jegyében

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!