Mint arról a Financial Times beszámolt, az ügy precedens értékű lehet, hiszen a uniós bürokrácia több más amerikai óriásvállalat ellen is hasonló jellegű vádakat fogalmazott meg. Az Európai Bizottság többek között a General Electric és a Microsoft ellen indított nagy sajtóvisszhangot kapott vizsgálatot.
A Coca-Cola ügyében 1999-ben a legnagyobb konkurense, a Pepsi kért vizsgálatot, mivel az elsőszámú üdítőóriás szabálytalan módszerekkel próbálta a piacról kiszorítani. Így a vádak szerint a kereskedőknek adott különböző kedvezményekkel operáltak: a konkurensek mellőzése esetén olcsóbb árakat biztosított a Coke, de ingyen adott hűtőket, kóla-automatákat, csapolóberendezéseket és más bolti és éttermi berendezéseket is. Emellett árukapcsolás is szerepelt a vádak között, Fanta narancsot például csak azok forgalmazhattak, akik más, kevésbé kelendő Coca-Cola termékeket is listáztak.
A Coca-Cola most önként vállalta, hogy felhagy az eddig értékesítési módszerek alkalmazásával. A Bizottság illetékesei azt is bejelentették, hogy most egyfajta próbaidőt hirdetnek a piacon. Amennyiben az uniós vizsgálatok és a konkurensek véleménye is arról tanúskodik, hogy a Coke megszünteti a kifogásolt eszközök alkalmazását, úgy a versenyhatósági vizsgálat az év végéig lezárulhat.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Hiába perelték be tömeges foghullás miatt a Coca-Colát
A sajtó buktatta meg a Coca-Cola csapvizét
Európa nem kegyelmez a Microsoftnak - 3 milliárdos büntetés van kilátásban
Meghajolt a Coca-Cola az EU előtt
Egyezségre jutott a Coca-Cola és az Európai Bizottság, amelynek értelmében az üdítőital-gyártó cég megváltoztatja értékesítési gyakorlatát.