2p

Mivel az EASA európai légügyi biztonsági hivatal biztonságosnak találta az alapmodellt és megállapította, hogy az Airbus minden technológiai előírást betartott a gyártás során, a szervezet közölte, hogy az Airbus A380-as alapmodellje megkapja a légialkalmassági engedélyt. Az Airbus megkezdheti a 481-853 férőhelyes modell kereskedelmi értékesítését. Az első értékesítésre szánt példányt a Singapore Airlines kapja meg 2007 tavaszán.

Az Airbus óriásgépét 42 szakértő vizsgálta több száz órányi repülés során, valamint egyedi teszteknek is alávetették a gépet. Az engedélyezési eljárás egyik legjelentősebb mérföldköve az evakuálási teszt volt, melynek során 853 "utas" és a személyzet hagyta el a gépet a mentő csúszdákon az előírt időn belül. Az eljárást még a francia légügyi hatóság kezdte meg 1998-ban, az EASA 2003-ban vette át folytatásra. Az ellenőrök összesen mintegy 800 ülést tartottak és 1500 dokumentumot vizsgáltak át.

Az egyes légitársaságok által kért módosításokat későbbi eljárásban külön engedélyezi a hatóság. Az EASA által kiadott légialkalmassági engedély az Európai Unióban, Svájcban, Norvégiában, Izlandon és Liechtensteinben érvényes.

Repüléstechnikai szempontból az óriásgép kitűnő eredményeket ért el, hamarosan az amerikai Federal Aviation Administration (FAA) engedélyének a megadása is várható. A gyártás során jelentkező egyes problémák azonban súlyos késlekedéseket okoztak a megrendelések teljesítésében, ami krízishelyzetet idézett elő a konszernnél.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!