Nemes Szilvia közölte, a jármű rozsdamentes acélszerkezetét már összeállították, és rövidesen megkezdődik a járműtest burkolása, ezzel a művelettel nyeri el a troli végleges külső formáját.
A szegedi önkormányzat 2011 januárjában rendelte meg az új, 13 darabos troliflottát a csongrádi megyeszékhelyen uniós támogatással zajló elektromos tömegközlekedés fejlesztési projekt részeként. Ezzel a megrendeléssel a város támogatja a hazai buszgyártó ipart, hiszen az elmúlt három évben érvényes buszbeszerzési moratórium miatt ez a magyarországi buszgyártók első hazai megrendelése – áll a cég közleményében.
Szeged új trolibusza kategóriájában a legmagasabb színvonalat képviseli; utastere és vezetőfülkéje légkondicionált lesz, 100 százalékban alacsony padlós jármű készül, amely szükség esetén 7 kilométert képes megtenni felső vezeték nélkül, a legkorszerűbb lítiumionos akkumulátorok segítségével. A járművek 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek, és 124 utast szállítanak majd. A szegediek szavazása alapján az új járművek színe piros lesz – tudatta Nemes Szilvia.
Az új szegedi troliflotta prototípusa a tervek szerint 2013 augusztusában érkezik meg a Tisza-parti városba, ahol a kötelező vizsgák után várhatóan az új 10-es trolibuszvonalon áll majd forgalomba. 2013 augusztusát követően a flotta többi 12 járművét egy év alatt folyamatosan szállítja le a magyar-cseh gyártó konzorcium. Szeged 13 trolibuszt rendelt a tendernyertes Ikarus–Skoda Konzorciumtól egyenként 800 ezer eurós áron. A cégtársulás tagja a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő Skoda Electric a. s.
MTI