2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Megkezdődött Székesfehérváron a szegedi Ikarus-Skoda troli prototípusának gyártása, a 13 tagú flotta legelső darabja várhatóan augusztusban érkezik a Tisza-parti városba – tájékoztatott a Szeged Pólus Fejlesztési Nonprofit Kft. kommunikációs főmunkatársa.

Nemes Szilvia közölte, a jármű rozsdamentes acélszerkezetét már összeállították, és rövidesen megkezdődik a járműtest burkolása, ezzel a művelettel nyeri el a troli végleges külső formáját.

A szegedi önkormányzat 2011 januárjában rendelte meg az új, 13 darabos troliflottát a csongrádi megyeszékhelyen uniós támogatással zajló elektromos tömegközlekedés fejlesztési projekt részeként. Ezzel a megrendeléssel a város támogatja a hazai buszgyártó ipart, hiszen az elmúlt három évben érvényes buszbeszerzési moratórium miatt ez a magyarországi buszgyártók első hazai megrendelése – áll a cég közleményében.

Szeged új trolibusza kategóriájában a legmagasabb színvonalat képviseli; utastere és vezetőfülkéje légkondicionált lesz, 100 százalékban alacsony padlós jármű készül, amely szükség esetén 7 kilométert képes megtenni felső vezeték nélkül, a legkorszerűbb lítiumionos akkumulátorok segítségével. A járművek 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek, és 124 utast szállítanak majd. A szegediek szavazása alapján az új járművek színe piros lesz – tudatta Nemes Szilvia.

Az új szegedi troliflotta prototípusa a tervek szerint 2013 augusztusában érkezik meg a Tisza-parti városba, ahol a kötelező vizsgák után várhatóan az új 10-es trolibuszvonalon áll majd forgalomba. 2013 augusztusát követően a flotta többi 12 járművét egy év alatt folyamatosan szállítja le a magyar-cseh gyártó konzorcium. Szeged 13 trolibuszt rendelt a tendernyertes Ikarus–Skoda Konzorciumtól egyenként 800 ezer eurós áron. A cégtársulás tagja a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő Skoda Electric a. s.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!