Tóth Ferenc elmondta: a várhatóan mintegy 15 milliárd forintos költséggel, 2009-re megvalósuló repülőtér mintegy 19 hektáros területén kutatófúrásokkal azonosítják be a szennyezett részeket. Azt követően a földalatti tartályok, a szennyezett föld kiemelésével, illetve szellőztetésével tisztítják meg a talajt. Információja szerint az eddigi vizsgálatok 15 szennyezett pontot tártak fel, köztük tíz olyan területet, ahol a föld alá süllyesztett üzemanyagtartályokból került korábban a szennyező anyag a talajba. A legszennyezettebb területeknél kicserélik a talajt, a kevésbé szennyezett szakaszokon pedig alaposan átszellőztetik.
[ajanlo=315][igazitas=left/]A repülőtér fejlesztés előkészítésének részeként a koordináló Alba Airport Kft. már benyújtotta az útépítési terveket és elindította a meglevő épületek bontásának, továbbá a villamos energia hálózat átalakításának engedélyeztetési terveit.
Az Alba Airport fejlesztését a területet birtokló székesfehérvári és abai önkormányzat mellett projektcégén keresztül egy tőkeerős magyar vállalkozás, a Biggeorges-NV Rt. végzi. A cég társtulajdonosa korábban az MTI-nek elmondta, a repülőtér első lépésben az alacsony költségű, úgynevezett fapados gépek és évi mintegy egymillió utas fogadására lesz alkalmas. Tervezik, hogy a fejlesztés következő ütemeként a régió vállalkozásainak kiszolgálására is alkalmas logisztikai bázist hoznak létre.
A létesítési engedély megszerzéséig a befektetőnek 50 százalékos, a két önkormányzatnak 25-25 százalékos részesedése van a projektcégben. A létesítési engedély megszerzését követően a Biggeorges NV 90 százalékos tulajdont szerez a projektcégben, a két önkormányzat pedig 5-5 százalékot.