3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A MÁV által is nyereségesen üzemeltetett árufuvarozási üzletág számára jelent kihívást a liberalizáció, a piacon megjelenő konkurensek ugyanis szintén ezen a szegmensben nyújtanak majd szolgáltatásokat.

A MÁV által is nyereségesen üzemeltetett árufuvarozási üzletága számára jelent kihívást a liberalizáció, a piacon megjelenő konkurensek ugyanis, szintén ebben a szegmensben nyújtanak majd szolgáltatásokat.

Szentgotthárdnál lépte át a határt kedden az első hazai magánvasút, a Floyd Kft. mozdonya. A vasútvállalat első járatát Szentgotthárd-Szombathely-Sopron-Bécsújhely között közlekedteti menetrendszerűen, kizárólag árufuvarozással és vontatással foglalkoznak - mondta el az MTI érdeklődésére Bogdán András, a cég ügyvezető igazgatója.

"A teherszállító szerelvények magyar személyzettel közlekednek majd Ausztriában is, így az említett útvonalon kiváltható lesz a Semeringen áthaladó vasúti szállítások egy része" - fűzte hozzá. Bogdán András elmondta: a budapesti székhelyű Floyd Kft. június 16-án kapta meg a vasútvállalati engedélyt a Központi Közlekedési Felügyelet Vasúti Felügyeletétől. A társaság eddig elsősorban vasúti járművek tervezésével foglalkozott. Az első mozdonyt az osztrák Steiermarkische Landesbahnen cégtől bérlik, de több mozdony beszerzését is tervezik például Romániából.

A tervek szerint az év végéig 5 dízel és 10 villamos mozdonyt közlekedtetnek majd az említett vonalon kívül Kürtös-Hegyeshalom és Kürtös-Sopron között is. "Célunk nem az, hogy olyan tranzitszállításokat szerezzünk vissza, amelyek az elmúlt években közútra terelődtek át, nem kívánunk konkurálni senkivel, így a MÁV-val is inkább együttműködésre törekszünk" - közölte az MTI-vel Bogdán András.

"Ezt az évet bevezető évnek tekintjük, egyelőre ismerkedünk a feladattal és a piaci viszonyokkal" - mondta. A Floyd Kft. - az ügyvezető elmondása szerint - tavaly 150 millió forintos forgalmat bonyolított. A vállalkozás törzstőkéjét, tőkeerejét firtató kérdésre a Bogdán András szintén nem kívánt válaszolni az MTI-nek.

Az új konkurensekre a Máv felkészült, mondta el a társaság vezérigazgatója, Mándoki Zoltán a Világgazdaságnak. "A versenyhelyzet azonban nem csak a vasúton fog jelentkezni, a MÁV-nak komoly kihívókkal kell szembenéznie a közúton és a vízi utakon is. De felkészültünk a versenyre: hosszú és középtávú szerződéseket kötöttünk a nagy megrendelőinkkel, és ezzel az áruszállítási piaci szegmens közel kilencven százalékát biztosította magának az áruszállítási üzletág" - mondta a vezető.

"Komolyan dolgozunk azon is, hogy az esetlegesen elveszített piaci szegmens helyett tudunk-e új forgalmakat szerezni. Vizsgáljuk azt is, hogy hol tudjuk hozzáadottérték-szolgáltatásokkal növelni a bevételeinket, egyben emelni a szolgáltatásaink színvonalát. Magyarország már most is az unió keleti bástyája" - nyilatkozta a Világgazdaságnak Mándoki Zoltán. Az árufuvarozási üzletág tavaly 13 milliárd forint eredményt produkált, miközben a MÁV teljes vesztesége 30 milliárd forint volt.

Kapcsolódó anyagok
Négy konkurense is lehet a Mávnak
Vakvágányra futottak a Máv konkurensei

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!