A cégnél a tavalyi 7,1 százalékos javulást főleg a közép- és a kelet-európai és a közel-keleti viszonylatok számlájára írják. A piacbővítés fő területe idén is Kelet-Európa lesz, és továbbra is nagy hangsúlyt fektetnek Oroszországra. Hivatalosan márciusban kezdődik a stratégiai együttműködés az ottani AIR Unionnal.
Májustól az AUA ismét repül Chicagóba, és növelik a kapacitást a washingtoni, a tokiói, a bangkoki és az új-delhi viszonylatokon is.
A harmadik negyedévben az AUA 35,2 millió eurós adózott eredményt ért el. Egy évvel korábban 21,3 millió euró volt a hiánya ebben a rubrikában, és a tavalyi második negyedévig bezárólag végig veszteséges maradt.
A céget korábban elérte a hagyományos légitársaságok minden keserve: a túlméretezett kapacitás, a drága repülőbenzin, miközben a fapados légitársaságok rohamosan erősítették a versenyt. A társaság a harmadik negyedben mégis javított: ehhez hozzájárultak az átszervezések is.
Tavaly tavasszal az osztrák lapok már arról cikkeztek, hogy az AUA előbb-utóbb megmentésre szorul: vagy a bankok tesznek érte valamit, vagy a német Lufthansával kell frigyre lépnie.
A cégvezetés akkor úgy vélte, hogy nincs szükség tőkeinjekcióra, vannak tartalékok, a hitelező bankok szerint azonban 1,8 milliárd eurót kellett volna akkor a cégbe pumpálni. Hasonló összegű adósság-elengedésről viszont részükről szó sem lehetett. A megoldás elsősorban a negyven százalékos részvénytulajdonos állami holding, az ÖIAG kezében volt: a cég októberben be is jelentette, hogy hamarosan 350 millió eurós tőkeemelést hajt végre az AUA-ban.