Ebben az évben 76 szállodahajót fogad a Passnave fővárosi hajóállomásán, ebből több mint ötven érinti hetente Budapestet. Az idén még szerényebb mértékű lesz a fejlesztés, ennek révén 21-ről 24-re növelték a budapesti kikötőhelyek számát. Tavaly mintegy 70 millió forintot fordított a cég ilyen célú beruházásokra. A Budapesten heti rendszerességgel kikötő kabinos üdülőhajók legtávolabbról az Amszterdam-Rotterdam, Rajna-Majna-Duna útvonalon jönnek, de strasbourgi hajók is horgonyt vetnek itt - számolt be a Világgazdaság.
A forgalmat tovább növeli, hogy ez az első év ugyanis, amikor a nyugati utazási irodák már a magyar Duna-szakasztól délre, egészen a Fekete-tengerig szerveznek utakat, miután a folyó újvidéki szakaszának megtisztítását követően a szerbiai közbiztonság is megszilárdult.
Az idén 10 éves, 368 millió forint jegyzett tőkéjű Passnave Kft. 51 százaléka a Mahart Rt. (vagyis az ÁPV Rt.), 33 a Masped Rt., 10 százaléka az MM Üzemviteli Kft., 6 pedig a Munkavállalói Kft. tulajdonában van, írja a Világgazdaság.
Megnégyszereződött a hajóforgalom Budapestnél
Kikötőhelyek létesítését tervezi a Mahart-érdekeltségű Passnave Személyhajózási Kft. A beruházást az indokolja, hogy az utóbbi néhány évben megnégyszereződött a nemzetközi személyhajó-forgalom a budapesti Duna-szakaszon, írja a Világgazdaság.