A német vállalati menedzserek fizetésének törvény általi korlátozásáért szállt síkra szerdán a Daimler-Benz konszern korábbi elnöke, amire az igazságügyi tárca óvatos helyesléssel reagált. A Deutschlandfunk rádiónak adott interjúban, amelyet az MTI idézett, Edzard Reuter úgy vélekedett, hogy számos igazgató és cégvezető fizetése olyan szinten van, amely etikai szempontból indokolatlan és elfogadhatatlan. Ha az érintettek nem hajlandók önként korlátozni a jövedelmüket, akkor a törvényhozásra vár a feladat, hogy maximálja a menedzserek fizetését - fogalmazott Reuter, az "emberi mohóságról való lemondásra" ösztönözve az érintetteket.
"Ez egy teljesen elvetélt ötlet" - kommentálta a menedzserek fizetésének adminisztratív korlátozására vonatkozó javaslatokat a gyáriparos szövetség elnöke Michael Rogowski. A piacra kellene bízni, hogy mennyit ér egy felsővezető, mindenféle gazdasági racionalitással ellentétes, hogy valamely hivatal döntsön erről - idézte Rogowski a WirtschaftsWoche. A szakember úgy vélte, hogy ha korlátozni kell, akkor a nemzetközi összehasonlításban valóban magas alkalmazottak fizetéseket érdemes megvizsgálni. Mint kifejtette más fejlett államokkal összevetve a német menedzserek korán sincsenek túlfizetve. A gyáriparos szövetség elnöke ezzel utalt arra is, hogy nem látja követendőnek a DaimlerChrysler igazgatótanácsának lépését, amely során a menedzsment a fizetése 10 százalékáról lemondott a vállalat 500 millió eurós költségcsökkentő programjának sikeres végrehajtásának érdekében.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Lemondanának fizetésük egy részéről a Daimler főnökök
Fizetniük kellene a félretájékoztatásért a menedzsereknek
A főnökök fizetését is megnyirbálja a Volkswagen
Megosztottak a németek a menedzseri fizetések csökkentése kapcsán
A Daimler-Benz konszern korábbi elnöke a vezetői fizetések kordában tartását szorgalmazza, és az adminisztratív lépéseket is pártolná. Ezzel szemben a gyáriparos szövetség első embere úgy véli, nem a vezetők, hanem a beosztottak keresnek a nemzetközi átlag felett.