2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Fejfájást okoz a vásárlóknak az üzletekben, ha szembetalálkoznak az árubőséggel, állítja Dr. Aric Sigman pszichológus kutatása, mely a Túlzott választék: Zsarnokság vagy szabadság? címet viseli.

Fejfájást okoz a vásárlóknak az üzletekben, ha szembetalálkoznak az árubőséggel, állítja Dr. Aric Sigman pszichológus kutatása, mely a "Túlzott választék: Zsarnokság vagy szabadság?" címet viseli.

Egyre többen szenvednek termék-klausztrofóbiától: nem tudnak választani a több tucat árucikk közül. Nyomasztóan hat az átlagos vásárlókra a szupemarketek áttekinthetetlen kínálata, és a hirdetések is csak összezavarják őket. Egy átlagos brit szupermarketben 83 fajta sampon, 68 tusfürdő, 42 dezodor, 77 mosószer és 87 féle reggeli zabpehely közül kell választania a vásárlóknak.

A pszichológus több konkrét példával támasztja alá tézisét, így idézi egy 'páciensét', aki szerint: 'Nincs rosszabb, mint fél órát tölteni azzal a boltban, hogy megpróbálsz dönteni két fajta sampon között.' Egy másik, 41 éves nő elmondja, reggel lement kukoricapehelyért a boltba, és az öt különböző nevű, teljesen egyforma termék láttán összezavarodott és döntésképtelenné vált.

(Menedzsment Fórum)

Kapcsolódó anyagok
Változásra kényszerítik a vásárlók az áruházakat
A tehetősebb fiatalok a hipermarketeket kedvelik

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!