Fejfájást okoz a vásárlóknak az üzletekben, ha szembetalálkoznak az árubőséggel, állítja Dr. Aric Sigman pszichológus kutatása, mely a "Túlzott választék: Zsarnokság vagy szabadság?" címet viseli.
Egyre többen szenvednek termék-klausztrofóbiától: nem tudnak választani a több tucat árucikk közül. Nyomasztóan hat az átlagos vásárlókra a szupemarketek áttekinthetetlen kínálata, és a hirdetések is csak összezavarják őket. Egy átlagos brit szupermarketben 83 fajta sampon, 68 tusfürdő, 42 dezodor, 77 mosószer és 87 féle reggeli zabpehely közül kell választania a vásárlóknak.
A pszichológus több konkrét példával támasztja alá tézisét, így idézi egy 'páciensét', aki szerint: 'Nincs rosszabb, mint fél órát tölteni azzal a boltban, hogy megpróbálsz dönteni két fajta sampon között.' Egy másik, 41 éves nő elmondja, reggel lement kukoricapehelyért a boltba, és az öt különböző nevű, teljesen egyforma termék láttán összezavarodott és döntésképtelenné vált.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Változásra kényszerítik a vásárlók az áruházakat
A tehetősebb fiatalok a hipermarketeket kedvelik
Megrémíti a túl nagy választék a vevőket
Fejfájást okoz a vásárlóknak az üzletekben, ha szembetalálkoznak az árubőséggel, állítja Dr. Aric Sigman pszichológus kutatása, mely a Túlzott választék: Zsarnokság vagy szabadság? címet viseli.