Németországban 8,6 millió nő tervez az elkövetkezendő 1-2 évben autóvásárlást, közülük 3,1 millióan új gépkocsit kívánnak beszerezni.
A férfiak 83, a nők 61 százaléka rendelkezik jogosítvánnyal, a 30-39 éves korosztályban viszont a nők majdnem 90 százalékának van vezetői engedélye. A női vezetők elérésénél az őket érdeklő szempontokat kell figyelembe venni: míg a férfiakat érdeklik a technikai paraméterek is, számukra a megbízhatóság, a környezetvédelem szempontja és a kényelem fontos.
A nők nem kizárólag olcsó és kicsi autót akarnak, hanem inkább a közepes méretűeket részesítik előnyben, derül ki a Journal für die Frau elemzéséből. Ez olyan középkategóriás, illetve egyterű autókat jelent, mint például a Volkswagen Golf. A német nők 58 százaléka 15 ezer, 20 százalékuk 25 ezer eurót szánna új gépkocsira. A tanulmány szerint ennek a célcsoportnak az elérésére a tizennégy napos periodikák a leghatékonyabbak.
2003-ban egyébként az autópiac marketingjének fő területe a nyomtatott sajtó volt, a szegmens reklámköltésének 53 százalékával, ezt követte a televízió 35 százalékkal, a rádió 9, az óriásplakátok pedig 3 százalékkal, idézi a Médiainfo a Mediaundmarketing.de cikkét.
Mégsem a kisautókat keresik a nők
Németországban 8,6 millió nő tervez az elkövetkezendő 1-2 évben autóvásárlást, közülük 3,1 millióan új gépkocsit kívánnak beszerezni.