Mivel az akció a nyilvánosság részéről nem talált széles támogatásra, ezért a cég vezetése letett annak megvalósításáról, közölte német lapokkal Stephan Becker-Sonnenschein, a cég szóvivője.
Mint ismert, a Kraftfoods az eredeti elképzelések szerint július 23-án lila fénnyel világította meg volna a Zugspitzét. A természetvédők tiltakozása után tervét módosította és lila helyett semleges színű fényt irányzott volna a hegycsúcsra, ám végül ez a terv is meghiúsult.
A vállalat az akcióval hivatalosan azt szerette volna elérni, hogy több adakozásban részesüljenek az alpesi környezetvédelmi projektek. A cég annak ellenére mondott le a megvalósításról, hogy minden szükséges hatósági hozzájárulást és környezetvédelmi engedélyt beszerzett, s szakértők szerint a természetet semmilyen káros hatás nem érte volna a megvilágítás által.
Mint korábban az Origo megírta, mintegy 140 reflektor világította volna meg lila fénnyel éjjel a csúcsot, s az eseményről reklámfilm is készült volna. A bajor politikai élet egyes szereplői már kezdetben ellenkezésüket fejezték ki és rossz időt "kívántak" a csokigyár akciójához.
Szerintük a Milka már amúgy is "sáros" abban, hogy - a csokoládé csomagolópapírján látható lila tehén miatt - egyesek fejében torz kép alakul ki a természetről.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyag:
Lilára színezné Németország legmagasabb hegyét a Milka
Elbocsátások és jutalmak a Kraftnál
Budapesti gyárát is bezárja a Kraft
Jelentős változásokat tervez a Milka gyártója
Mégsem színezik lilára Németország legmagasabb hegyét
A fokozódó tiltakozások miatt a Milka-csokit gyártó Kraft Foods letett azon tervéről, hogy lilára színezze a Németország legmagasabb hegyének számító Zugspitzét.