Az EP környezetvédelmi, fogyasztóvédelmi és egészségügyi bizottság elhalasztotta a javaslatról szóló szavazást, mivel azzal szemben kimagaslóan sok, mintegy 400 módosító indítvány érkezett. Ebben az esetben a javaslatot automatikusan vissza kell küldeni a feladónak, hogy az egy új, konszolidáltabb verziót állítson össze.
Az már tehát biztos, hogy a kérdésben a jelenlegi törvénykezési időszak végéig, áprilisig nem születik döntés. Dagmar Roth-Behrendt, a német szociáldemokrata párt illetékes szóvivője szerint így legalább elég idő marad arra, hogy "a túl pontatlanul" fogalmazott dokumentumot kijavítsák és annak során a gyakorlati szempontokat az eddiginél jobban figyelembe vegyék, írja a Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Mint ismert, az ír politikus azt indítványozta, hogy tiltsák be azokat az élelmiszerreklámokat, amelyek azok általános és nyilvánvaló előnyeit emelik ki. Így a jövőben nem lehetne olyan szlogenekkel hirdetni, mint "A gyümölcs egészséges", "fitten tart" vagy "jó lesz tőle a kedved".
Byrne szerint csupán mintegy 20, szorosan a termékre vonatkozó jelzővel - mint például "zsírszegény" vagy "cukormentes" - lehetne az árukat a hirdetésekben jellemezni.
Byrne-t már korábban is érték olyan kritikák, miszerint a fogyasztókat éretleneknek és a reklámok közti szelekcióra képtelen embereknek tartja.
(Menedzsment Fórum)
Mégsem tiltják be az élelmiszerreklámokat
Az Európa Parlament (EP) áprilisban már biztosan nem dönt David Byrne, az EU egészségügyi- és fogyasztóvédelmi főbiztosának javaslatáról. Az jelentősen korlátozta volna az élelmiszerreklámokat.