2p

Az Európa Parlament (EP) áprilisban már biztosan nem dönt David Byrne, az EU egészségügyi- és fogyasztóvédelmi főbiztosának javaslatáról. Az jelentősen korlátozta volna az élelmiszerreklámokat.

Az EP környezetvédelmi, fogyasztóvédelmi és egészségügyi bizottság elhalasztotta a javaslatról szóló szavazást, mivel azzal szemben kimagaslóan sok, mintegy 400 módosító indítvány érkezett. Ebben az esetben a javaslatot automatikusan vissza kell küldeni a feladónak, hogy az egy új, konszolidáltabb verziót állítson össze.

Az már tehát biztos, hogy a kérdésben a jelenlegi törvénykezési időszak végéig, áprilisig nem születik döntés. Dagmar Roth-Behrendt, a német szociáldemokrata párt illetékes szóvivője szerint így legalább elég idő marad arra, hogy "a túl pontatlanul" fogalmazott dokumentumot kijavítsák és annak során a gyakorlati szempontokat az eddiginél jobban figyelembe vegyék, írja a Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Mint ismert, az ír politikus azt indítványozta, hogy tiltsák be azokat az élelmiszerreklámokat, amelyek azok általános és nyilvánvaló előnyeit emelik ki. Így a jövőben nem lehetne olyan szlogenekkel hirdetni, mint "A gyümölcs egészséges", "fitten tart" vagy "jó lesz tőle a kedved".
Byrne szerint csupán mintegy 20, szorosan a termékre vonatkozó jelzővel - mint például "zsírszegény" vagy "cukormentes" - lehetne az árukat a hirdetésekben jellemezni.

Byrne-t már korábban is érték olyan kritikák, miszerint a fogyasztókat éretleneknek és a reklámok közti szelekcióra képtelen embereknek tartja.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!