2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A gazdasági világválság hatására világszerte csökkent a postai szolgáltatások iránti kereslet, s ennek fényében alaposan át kell gondolni a postai szolgáltatások liberalizációját kitűző európai terveket - hangsúlyozta Neil Anderson, az UNI Post and Logistics, nemzetközi szakszervezeti tömörülés vezetője csütörtökön, a budapesti UNI Postakonferencián.

A tíz közép-kelet-európai ország postás szakszervezeteinek részvételével megkezdődött kétnapos konferencia célja az Európa számos országát érintő, 2013-as postai liberalizáció által felvetett kérdések megvitatása - mondta el Pecze Pál, a Postás Szakszervezet elnöke.

Neil Anderson szerint fel kell tenni a kérdést, hogy mi értelme van privatizálni a postát, amikor az államok rendre kénytelenek kisegíteni privát bankjaikat, és ezzel párhuzamosan nő a lakosság bizalma az állami posta iránt. A posta ráadásul nagyon sok embernek ad munkát világszerte, ami szintén kulcsfontosságú a válság alatt.

Neil Anderson emlékeztetett arra is, hogy az USA úgy döntött, nem liberalizálja a postai szolgáltatást. Ez is abba az irányba mutat, hogy át kell gondolkodni az állam szerepét a postai szolgáltatások területén.

Szűts Ildikó, a Magyar Posta Zrt. vezérigazgatója szerint három kérdést kell körüljárni a liberalizáció kapcsán: mi lesz a minden állampolgárt megillető egyetemes szolgáltatások köre; ki fogja finanszírozni ezeket a szolgáltatásokat; végül azt, hogyan szabályozzák a piacra lépést, hogy elkerüljék a kis települések szerény profitkilátásaik miatti kirostálódását.

A vezérigazgató kitért arra is, hogy a Magyar Posta szolgáltatásai minőségének növelésével, valamint pénzügyi szolgáltatásainak fejlesztésével készül a piacnyitásra.

Szűts Ildikó hangsúlyozta: a lakossági bizalmi index alapján 2008-ban a tűzoltók után a Magyar Postát tartották a magyarok a legmegbízhatóbb szolgáltatónak. Ez pedig nagy szó egy évi több mint 1 milliárd ügyféltalálkozást, valamint napi 3 millió levél és 3.500 csomag kézbesítését lebonyolító szervezetnél - tette hozzá.

Kőrösi Szabolcs Gábor, a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium főosztályvezetője beszámolt arról, hogy legkésőbb 2010 elejére elkészülhet a kormányzati postastratégia, amelyben a liberalizáció lehetőségeit járják körül.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!