3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A közszolgáltatási díjak és a BKV-tarifák jövő évi, infláció feletti emeléséről döntött csütörtöki, idei utolsó ülésén a Fővárosi Közgyűlés. A testület egy héttel ezelőtt szavazategyenlőség miatt nem tudta elfogadni az előterjesztett javaslatokat, ám az MSZP-SZDSZ koalíciónak most sikerült biztosítania az egyfős többséget.

A közgyűlés döntése értelmében január 1-jétől a BKV-vonaljegy 290 forintba kerül, a dolgozói havi bérlet kilencezer forint, míg a diák-, a nyugdíjas- és a kisgyermekes bérlet ára 3550 forint lesz. Az éjszakai jegyet januártól megszünteti a BKV. A hetijegyet 4400 forintért, a kétheti bérletet 5950 forintért, az éves bérletet pedig 99 ezer forintért lehet majd megvenni.

A BKV tarifáinak átlagosan mintegy nyolc százalékos drágulását közel egy százalékkal emeli meg az úgynevezett budapesti bérlet bevezetése. Ez a bérlet a városhatáron belül a MÁV és a Volán járataira is érvényes lesz.

Újdonság az is, hogy a metrókon a vonaljegy - az átszállásoktól függetlenül- egy órán át lesz érvényes. Bevezetik a negyedéves bérletet, ami 100 napra három havibérlet áráért vásárolható meg. A 10 darabos gyűjtőjegy 2600 forint lesz, míg a járművön vásárolt vonaljegyért 400 forintot kell majd fizetni. Változás továbbá, hogy a jegy nélkül utazók a pótdíjat két napon belül helyszíni pótdíjként rendezhetik.

A Világgazdaság csütörtöki számában arra hívta fel a figyelmet, hogy a budapesti tömegközlekedés a visegrádi térségben - euróban kifejezve - a legdrágább. Az újabb emeléssel a vonaljegy ára az elmúlt hetek 265 forint/eurós átlagárfolyamán eléri az 1,10 eurót, ez érezhetően magasabb a prágai tarifáknál, a varsói és a pozsonyi szintnek közel kétszerese, a bukarestinek és a belgrádinak pedig a háromszorosa - írta a gazdasági lap.

Drágul a közmű is

A Fővárosi Közgyűlés döntött több közműdíj emeléséről is. Eszerint a kéményseprési és a szennyvízszippantási díj 7-7 százalékkal, a szemétdíj mintegy 14 százalékkal nő január 1-jével. A temetkezés felerészben közszolgáltatási tarifái átlagosan 6,7 százalékkal, szabadáras tarifái 4 százalékkal emelkednek. A víz- és csatornadíjakról várhatóan délután határoz a közgyűlés.

A közgyűlés a nap folyamán várhatóan dönt az új teherforgalmi stratégia életbe léptetéséről is. Eszerint az egész város területe teherforgalmi korlátozás alá esik, az átmenő teherforgalomnak az M0-ás körgyűrűt kell használnia. Mivel az M0-ás autóútnak a 10-es és 11-es út közötti szakasza nem épült meg, a tehergépjárművek használhatják az M3-as autópálya bevezető szakaszát, a Hungária és a Róbert Károly körutat, valamint több óbudai utat.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!