A közgyűlés döntése értelmében január 1-jétől a BKV-vonaljegy 290 forintba kerül, a dolgozói havi bérlet kilencezer forint, míg a diák-, a nyugdíjas- és a kisgyermekes bérlet ára 3550 forint lesz. Az éjszakai jegyet januártól megszünteti a BKV. A hetijegyet 4400 forintért, a kétheti bérletet 5950 forintért, az éves bérletet pedig 99 ezer forintért lehet majd megvenni.
A BKV tarifáinak átlagosan mintegy nyolc százalékos drágulását közel egy százalékkal emeli meg az úgynevezett budapesti bérlet bevezetése. Ez a bérlet a városhatáron belül a MÁV és a Volán járataira is érvényes lesz.
Újdonság az is, hogy a metrókon a vonaljegy - az átszállásoktól függetlenül- egy órán át lesz érvényes. Bevezetik a negyedéves bérletet, ami 100 napra három havibérlet áráért vásárolható meg. A 10 darabos gyűjtőjegy 2600 forint lesz, míg a járművön vásárolt vonaljegyért 400 forintot kell majd fizetni. Változás továbbá, hogy a jegy nélkül utazók a pótdíjat két napon belül helyszíni pótdíjként rendezhetik.
A Világgazdaság csütörtöki számában arra hívta fel a figyelmet, hogy a budapesti tömegközlekedés a visegrádi térségben - euróban kifejezve - a legdrágább. Az újabb emeléssel a vonaljegy ára az elmúlt hetek 265 forint/eurós átlagárfolyamán eléri az 1,10 eurót, ez érezhetően magasabb a prágai tarifáknál, a varsói és a pozsonyi szintnek közel kétszerese, a bukarestinek és a belgrádinak pedig a háromszorosa - írta a gazdasági lap.
Drágul a közmű is
A Fővárosi Közgyűlés döntött több közműdíj emeléséről is. Eszerint a kéményseprési és a szennyvízszippantási díj 7-7 százalékkal, a szemétdíj mintegy 14 százalékkal nő január 1-jével. A temetkezés felerészben közszolgáltatási tarifái átlagosan 6,7 százalékkal, szabadáras tarifái 4 százalékkal emelkednek. A víz- és csatornadíjakról várhatóan délután határoz a közgyűlés.
A közgyűlés a nap folyamán várhatóan dönt az új teherforgalmi stratégia életbe léptetéséről is. Eszerint az egész város területe teherforgalmi korlátozás alá esik, az átmenő teherforgalomnak az M0-ás körgyűrűt kell használnia. Mivel az M0-ás autóútnak a 10-es és 11-es út közötti szakasza nem épült meg, a tehergépjárművek használhatják az M3-as autópálya bevezető szakaszát, a Hungária és a Róbert Károly körutat, valamint több óbudai utat.