2001. december 19. 11:00

A verseny élesedésével jövőre a fejvadász cégek mintegy 20-30 százaléka megszűnhet - mondta Deák Andrea, a Take It Személyzeti Tanácsadó Kft. ügyvezető igazgatója.

Hozzátette: az idén már csaknem 10 százalékkal csökkent a magyarországi fejvadász cégek száma.Deák Andrea véleménye szerint azok a cégek szűntek meg, amelyek csupán a gyors meggazdagodás érdekében hozták létre vállalkozásaikat és nem fordítottak kellő energiát arra, hogy az egész piacot figyeljék.

A Take It az idei évben mintegy 20 százalékos árbevétel-csökkenésre számít a tavalyi 200 millió forinthoz képest. Ennek egyik oka az ügyvezető igazgató szerint az informatikai piac visszaesése, de mint mondta, 2002-ben az úgynevezett hagyományos iparágak - az energia, a gáz, a telekommunikáció - erősödésével növekedést remél. Hozzátette, hogy a telekommunikációs piac növekedését a liberalizációtól várja. Úgy véli több multinacionális cég is Budapestre helyezi közép-kelet-európai központját. A Take It így jövőre 10-15 százalékos árbevétel-bővüléssel számol. Deák Andrea elmondta: a megváltozott piacot jól jellemzi, hogy míg 1989-1990-ben 1-2 nemzetközi fejvadász cég működött Magyarországon, addig 1991-ben már 45-en, jelenleg pedig 350-en kínálják szolgáltatásaikat.

Az ügyvezető igazgató szerint vége a zöldmezős beruházások korának, amikor évente akár 40-50 szakembert is keresett egy-egy Magyarországra települt cég személyzeti tanácsadón keresztül. - Pozitívnak mondható ma már az is, ha 3-4 új munkatárs megkeresését igénylik évente - tette hozzá az ügyvezető igazgató. Deák Andrea úgy látja, hogy a másik kiút a fejvadász piac pangásából, a szolgáltatási minőség javítása. Mint mondta, éppen a költségcsökkentések miatt, a szervezeti átalakítások következtében, ma a megbízó cégek sokkal nagyobb hangsúlyt helyeznek a minőségi, komplex feladatot ellátó, összetetten gondolkozó munkatársakra, mint korábban.