2p

Az Európai Bíróság hamarosan arról dönt, olcsóbbnak mondhatja-e magát az a bolt, amely néhány kiválasztott terméket a konkurenseknél alacsonyabb áron kínál - írja a Napi Gazdaság.

Nyugat-Európa néhány országában az élelmiszerláncok előszeretettel élnek azzal a módszerrel, hogy "próbavásárlás" során a versenytársaknál beszerzett cikkek végösszegét saját boltjukban kapható termékekkel összevetve kiáltják ki magukat a legolcsóbbnak. Egy ilyen eset azonban perrel végződött, amelynek végeredményeként megszűnhet az efféle gyakorlat.

Belgiumban ugyanis a Colruyt két éve indított kampánya is a fenti módszerre épült, a Lidl azonban sérelmezte, hogy a kampány szerint drágábbnak bizonyult a konkurensénél, és bírósághoz fordult. Belgiumban azonban nem sikerült dűlőre jutni, és a kérdést az Európai Bírósághoz utalták. Az uniós szerv most azt kell eldöntse: tilos-e a reklámozó általános árszínvonalának összehasonlítása a versenytársakéval olyan módon, hogy egyes kiválasztott termékekből vonnak le általános következtetést. Az is kérdéses továbbá, hogy elegendő-e, ha a hirdetés valóságtartalmát valamilyen hatóság tudja ellenőrizni vagy a reklám címzettjének is lehetőséget kell adni erre - számol be a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!