Nyugat-Európa néhány országában az élelmiszerláncok előszeretettel élnek azzal a módszerrel, hogy "próbavásárlás" során a versenytársaknál beszerzett cikkek végösszegét saját boltjukban kapható termékekkel összevetve kiáltják ki magukat a legolcsóbbnak. Egy ilyen eset azonban perrel végződött, amelynek végeredményeként megszűnhet az efféle gyakorlat.
Belgiumban ugyanis a Colruyt két éve indított kampánya is a fenti módszerre épült, a Lidl azonban sérelmezte, hogy a kampány szerint drágábbnak bizonyult a konkurensénél, és bírósághoz fordult. Belgiumban azonban nem sikerült dűlőre jutni, és a kérdést az Európai Bírósághoz utalták. Az uniós szerv most azt kell eldöntse: tilos-e a reklámozó általános árszínvonalának összehasonlítása a versenytársakéval olyan módon, hogy egyes kiválasztott termékekből vonnak le általános következtetést. Az is kérdéses továbbá, hogy elegendő-e, ha a hirdetés valóságtartalmát valamilyen hatóság tudja ellenőrizni vagy a reklám címzettjének is lehetőséget kell adni erre - számol be a Napi Gazdaság.