
A lapkiadó vállalat szerint az internet jóval alkalmasabb felület a magazin nevében szereplő célcsoport megszólításához, mint a nyomtatott sajtó, írja az AdAge. "Az elmúlt öt évben folyamatosan kutatásokat folytattunk az olvasótábor összetételéről és médiafogyasztási szokásairól, ennek köszönhető a stratégiaváltás" - nyilatkozta a kiadó szóvivője. A magazin nyomtatott formában nem kerül többet az olvasók elé, így egyéb felületeken való megjelenésre (online, vezeték nélküli megoldások) áldoz jelentős összegeket a vállalat.
Nem ez volt az egyetlen lap, melytől búcsút kell venniük az amerikai olvasóknak, a Celebrity Living, a Shape en Espanol és az MPH sem jelenik meg többször az újságosstandokon. Míg az említett magazinok esetében a rossz üzleti mutatók vezettek a megszüntetéshez, addig az Elle Girl jó eredményeket produkált, jelentősen tudta növelni a reklámoldalak számát (46,1 százalék). Hasonló eredményeket az ugyancsak piacon lévő más lánymagazinok, mint amilyen a CosmoGirl vagy a Seventeen, nem tudtak felmutatni.