A GVH határozatában rámutatott, azok a kedvezmények, melyeket a Magyar Posta költségmegtakarítást jelentő feltételekhez (gépi feldolgozásra alkalmasság, előrejelzés, elektronikus feladójegyzék használata, bérmentesítő gép használata) vagy az ügyfél forgalmához (forgalomkedvezmény) kapcsol, versenyjogi szempontból nem minősül jogsértőnek, hiszen ez a nagyobb megrendelésből származó méret-gazdaságossági előny vevővel történő megosztását jelenti.
A Magyar Postának forgalom utáni kedvezménye, forgalomnövekmény kedvezménye, valamint a Magyar Telekom Rt.-vel kötött kiemelt partneri szerződése tekintetében nem állapít meg jogsértést a GVH. A hivatal álláspontja szerint a Magyar Posta által alkalmazott forgalomnövekmény kedvezmény és a hűségkedvezmény alacsony mértéke - kizárólagossági kikötés hiányában - nem alkalmas más vállalkozások piacra lépésének akadályozására, s ily módon nem sérti a hazai és a közösségi versenyjogi szabályokat.
A szortiment bonusz a forgalom növekedése esetén a teljes forgalom után járó kedvezmény. A versenyfelügyeleti eljárás során megállapításra került, hogy ennek a kedvezménynek 2005-ben nem volt tényleges hatása a Magyar Posta helyzetére a küldemény-előállítás piacán. A GVH nem látta indokoltnak annak további vizsgálatát, hogy az egyébként is csekély mértékű kedvezmény alkalmas lett volna-e versenyt korlátozó hatás kifejtésére, mert a Magyar Posta 2006-ban nem alkalmazza a szortiment bonusz kedvezményt; illetve tényleges piaci hatás hiányában a GVH álláspontja szerint a bírság kiszabása sem lenne indokolt.